Twilight Struggle
Twilight Struggle
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55979Identifiers
Study Information System: 117151
CU Caralogue: 990016207510106986
Collections
- Kvalifikační práce [11335]
Author
Advisor
Referee
Majerech, Vladan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
2. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
stolní hra, hotseat, umělá inteligenceKeywords (English)
board game, hotseat, artificial intelligenceCílem této práce je vytvořit počítačovou verzi známé a oblíbené deskové hry Twilight Struggle. Program umožňuje uživatelům hrát hru v režimu hotseat a nebo proti počítačem řízenému protivníkovi. Automatická kontrola a vynucování pravidel urychluje průběh hry. Rozehranou hru lze kdykoliv uložit. Program je vytvořen v programovacím jazyce JAVA a je tak spustitelný na celé řadě platforem.
The aim of this work is to create a computer version of famous and popular board game Twilight Struggle. The program allows users to play the game in hotseat mode or in mode against computer controlled opponent. Automatic checking and enforcement of game rules accelerates the game. Game can be saved at any time. Program is developed in JAVA programming language and is multi-platform.