Zobrazit minimální záznam

Further education of lawyers in specialist professions
dc.contributor.advisorKühn, Zdeněk
dc.creatorČech, Jaroslav
dc.date.accessioned2017-05-16T09:13:35Z
dc.date.available2017-05-16T09:13:35Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55945
dc.description.abstractResumé: Vzdělání nekončí získáním maturitního vysvědčení či univerzitního diplomu, ale pokračuje s námi po celou profesní dráhu. Téma diplomové práce jsem si vybral při práci se specialisty na vzdělávání u přípravy online platformy pro učitele středních a základních škol a jejich dalšího vzdělávání. Zajímalo mne, jak se s problémem vypořádávají právníci, jejichž profesní svět se mění dnes častěji než kdy předtím. Začal jsem analýzou vzdělávacího procesu právníků v ČR, zvláště profesí advokátů, notářů a soudců. Jako první jsem zkoumal úpravu počátečního vzdělávání mladých právníků - koncipientů a čekatelů. Snažil jsem se porovnat úpravy mezi profesemi z pohledu metodologie a použitých výukových technik. Poté jsem se zaměřil na vzdělávání právníků, kteří již úspěšně složili zkoušky způsobilosti. Po nabytí přehledu fungování tuzemských úprav, jsem si vybral několik zahraničních úprav pro srovnání. Pro advokáty jsem ke komparaci vybral Německo a Nizozemí, pro justici Francii a Nizozemí. V diplomové práci byly porovnány především počáteční kurzy a programy, kterými musí projít každý právnický elév. Na tyto počáteční programy je kladen největší důraz a trochu se pomíjí ta dlouhodobější část - edukace celoživotní. Poslední částí diplomové práce je úvod do trendů vzdělávání, se kterými jsem se setkal při své práci....cs_CZ
dc.description.abstractFurther education of lawyers in specialist professions Education isn't finished when we obtain a diploma at high school or university but continues and follows us all, and our professional life. I chose this diploma thesis topic in time when I was working with education specialists on an online learning platform first as a tester and later as part of the team. That platform was developed for needs of further education of teachers. I realized I have not heard much about education of lawyers and tried to examine that topic more. I have first looked at the educational process of Czech lawyers particularly into professions of attorneys, notaries and judges. First analysis was aimed at the primary learning program for young lawyers - trainees. I wanted to see the methods of every profession separately to have a good idea of the concepts in use. After that I have examined the continuing education of lawyers who already passed their bar exams (or other relevant exam). After getting an image of the professional learning programs I started to explore foreign approaches to this topic. Choice for attorneys comparison was Germany and Netherlands and for judges France and Netherlands. In the thesis I was comparing primarily introductory courses for attorneys and judges as all institutions responsible for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectVdělávánícs_CZ
dc.subjectadvokátní koncipientics_CZ
dc.subjectprávní čekatelécs_CZ
dc.subjectJustiční akademiecs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectjunior attorneysen_US
dc.subjectlaw apprenticesen_US
dc.titleDalší vzdělávání právníků v odborných profesíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-10-21
dc.description.departmentDepartment of Legal Theory and Legal Doctrinesen_US
dc.description.departmentKatedra teorie práva a právních učenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119031
dc.title.translatedFurther education of lawyers in specialist professionsen_US
dc.contributor.refereeTryzna, Jan
dc.identifier.aleph001636892
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra teorie práva a právních učenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Legal Theory and Legal Doctrinesen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csResumé: Vzdělání nekončí získáním maturitního vysvědčení či univerzitního diplomu, ale pokračuje s námi po celou profesní dráhu. Téma diplomové práce jsem si vybral při práci se specialisty na vzdělávání u přípravy online platformy pro učitele středních a základních škol a jejich dalšího vzdělávání. Zajímalo mne, jak se s problémem vypořádávají právníci, jejichž profesní svět se mění dnes častěji než kdy předtím. Začal jsem analýzou vzdělávacího procesu právníků v ČR, zvláště profesí advokátů, notářů a soudců. Jako první jsem zkoumal úpravu počátečního vzdělávání mladých právníků - koncipientů a čekatelů. Snažil jsem se porovnat úpravy mezi profesemi z pohledu metodologie a použitých výukových technik. Poté jsem se zaměřil na vzdělávání právníků, kteří již úspěšně složili zkoušky způsobilosti. Po nabytí přehledu fungování tuzemských úprav, jsem si vybral několik zahraničních úprav pro srovnání. Pro advokáty jsem ke komparaci vybral Německo a Nizozemí, pro justici Francii a Nizozemí. V diplomové práci byly porovnány především počáteční kurzy a programy, kterými musí projít každý právnický elév. Na tyto počáteční programy je kladen největší důraz a trochu se pomíjí ta dlouhodobější část - edukace celoživotní. Poslední částí diplomové práce je úvod do trendů vzdělávání, se kterými jsem se setkal při své práci....cs_CZ
uk.abstract.enFurther education of lawyers in specialist professions Education isn't finished when we obtain a diploma at high school or university but continues and follows us all, and our professional life. I chose this diploma thesis topic in time when I was working with education specialists on an online learning platform first as a tester and later as part of the team. That platform was developed for needs of further education of teachers. I realized I have not heard much about education of lawyers and tried to examine that topic more. I have first looked at the educational process of Czech lawyers particularly into professions of attorneys, notaries and judges. First analysis was aimed at the primary learning program for young lawyers - trainees. I wanted to see the methods of every profession separately to have a good idea of the concepts in use. After that I have examined the continuing education of lawyers who already passed their bar exams (or other relevant exam). After getting an image of the professional learning programs I started to explore foreign approaches to this topic. Choice for attorneys comparison was Germany and Netherlands and for judges France and Netherlands. In the thesis I was comparing primarily introductory courses for attorneys and judges as all institutions responsible for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra teorie práva a právních učenícs_CZ
dc.identifier.lisID990016368920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV