Fenomén Apple: vliv moderních technologií na subjekt
The Apple Phenomenon: the Impact of Modern Technologies on Subject
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55741Identifikátory
SIS: 124271
Kolekce
- Kvalifikační práce [6509]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kladný, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Apple, značka, marketing, reklama, společnost, identita, image, životní styl, kult, emoceKlíčová slova (anglicky)
Apple, brand, marketing, advertising, society, identity, image, lifestyle, cult, emotionsFenomén Apple: vliv moderních technologií na subjekt Abstrakt Cílem této práce je studie společnosti Apple Inc. v souvislosti s tím, jak je vnímána subjekty. Po stručném představení společnosti Apple Inc. se zaměříme na sémiotickou analýzu značky Apple, jejích produktů a marketingových strategií. Předmětem zkoumání bude také současná společnost, jejímž charakteristickým rysem je konzum, a dále vnímání značky subjektem v souvislosti s jeho identitou, budováním image, životním stylem a zařazením do sociálních vrstev. Cílem je odkrýt, jaký význam přikládá soudobá společnost spotřebnímu zboží, zejména pak zboží označenému logem jablka. Podle dostupných faktů má Apple po celém světě mnoho svých příznivců. Předmětem této práce je tedy objasnění úlohy společnosti Apple Inc. a dokázat, že Apple je v rámci současné konzumní společnosti určitým fenoménem, anebo dokonce kultem, který je doprovázen emocemi.
The Apple Phenomenon: the Impact of Modern Technologies on Subject Abstract The goal of the submitted thesis is the study of the company Apple Inc. in the context of how it is percieved by subjects. After a brief introduction of the company Apple Inc. we will focus on semiotic analysis of the brand Apple, its products and marketing strategies. The object of study will be also a present society, whose distinguishing feature is a consumption, and brand perception of a subject in connection with his identity, image building, lifestyle and an inclusion in the social classes. The aim is to uncover which importance is attached to consumer goods by a present society, especially goods marked with the apple logo. According to the facts available, Apple has many of its supporters around the world. The object of this thesis is therefore to clarify the role of the company Apple Inc. and prove that Apple is a certain phenomenon, or even a cult, in a current consumer society, which is accompanied by emotions.