Zobrazit minimální záznam

Identifiers of the hypokinetic stress while driving a car
dc.contributor.advisorJelen, Karel
dc.creatorTluchořová, Terezie
dc.date.accessioned2017-05-16T07:56:05Z
dc.date.available2017-05-16T07:56:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55635
dc.description.abstractNázev práce: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Předkládaná práce je součástí dlouhodobého výzkumu v oblasti detekce mechanických vlastností páteře metodou TVS (přenos vibrací páteří) zejména pro diagnostické účely. Cílem práce je přispět k dalšímu rozvoji a odzkoušení metody. Základní řešenou otázkou je nalezení takových kvantitativních identifikátorů, které umožní spolehlivé a jasné hodnocení kvalitativních změn vlastností páteře při daném způsobu zatěžování (řízení kamionu). Metoda: Teoretická část diplomové práce je tvořena rešerší literatury, teoretickým rozborem metody a charakteristikou mechanických vlastností páteře. Praktická část je provedena formou experimentální pilotní studie řešící vliv hypokinetické zátěže (řízení kamionu) na změnu parametrů reologických vlastností axiálního systému člověka. Výsledky: V rámci této práce byla otestována metodika TVS pro určení aktuálního stavu axiálního systému řidiče kamionu, která se ukázala jako dostatečně citlivá. Podařilo se definovat kvantifikátory vhodné k posouzení kvalitativních změn vlastností páteře. Celkový útlum páteře se z původní hodnoty 1015:1 jízdou snížil na 626:1. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokinetické zátěž, zrychlení, řízení automobilu, LBPcs_CZ
dc.description.abstractTitle of the thesis: Identifiers of the hypokinetic stress while driving a car Objectives: This work is part of a long - term study in the field of detection of mechanical features of the spine by TVS (Transfer Vibration through Spine), mainly for diagnostic purposes. The aim is to contribute to the further development and testing of the method. The essential aim is to find such quantitative identifiers, which enable reliable and clear assessment of the qualitative changes in the features of the spine during the given stress (driving a truck). Method: The theoretical part of the thesis consists of literature review, theoretical analysis of the method and characteristics of the mechanical features of the spine. The practical part is performed in the form of an experimental pilot study dealing with the effect of hypokinetic stress (driving a truck) on the change of the parameters of the rheological features of the axial system of an individual human. Results: As part of this work, the TVS methodology was tested to determine the current status of truck drivers, which proved to be sensitive enough. The work was able to define appropriate quantifiers to assess qualitative changes in features of the spine. The overall attenuation of the spine decreased by ride from the original value of 1015:1 to 626:1....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleIdentifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-10-01
dc.description.departmentAnatomie a biomechanikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId137205
dc.title.translatedIdentifiers of the hypokinetic stress while driving a caren_US
dc.contributor.refereeLopot, František
dc.identifier.aleph001640320
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Anatomie a biomechanikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Předkládaná práce je součástí dlouhodobého výzkumu v oblasti detekce mechanických vlastností páteře metodou TVS (přenos vibrací páteří) zejména pro diagnostické účely. Cílem práce je přispět k dalšímu rozvoji a odzkoušení metody. Základní řešenou otázkou je nalezení takových kvantitativních identifikátorů, které umožní spolehlivé a jasné hodnocení kvalitativních změn vlastností páteře při daném způsobu zatěžování (řízení kamionu). Metoda: Teoretická část diplomové práce je tvořena rešerší literatury, teoretickým rozborem metody a charakteristikou mechanických vlastností páteře. Praktická část je provedena formou experimentální pilotní studie řešící vliv hypokinetické zátěže (řízení kamionu) na změnu parametrů reologických vlastností axiálního systému člověka. Výsledky: V rámci této práce byla otestována metodika TVS pro určení aktuálního stavu axiálního systému řidiče kamionu, která se ukázala jako dostatečně citlivá. Podařilo se definovat kvantifikátory vhodné k posouzení kvalitativních změn vlastností páteře. Celkový útlum páteře se z původní hodnoty 1015:1 jízdou snížil na 626:1. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokinetické zátěž, zrychlení, řízení automobilu, LBPcs_CZ
uk.abstract.enTitle of the thesis: Identifiers of the hypokinetic stress while driving a car Objectives: This work is part of a long - term study in the field of detection of mechanical features of the spine by TVS (Transfer Vibration through Spine), mainly for diagnostic purposes. The aim is to contribute to the further development and testing of the method. The essential aim is to find such quantitative identifiers, which enable reliable and clear assessment of the qualitative changes in the features of the spine during the given stress (driving a truck). Method: The theoretical part of the thesis consists of literature review, theoretical analysis of the method and characteristics of the mechanical features of the spine. The practical part is performed in the form of an experimental pilot study dealing with the effect of hypokinetic stress (driving a truck) on the change of the parameters of the rheological features of the axial system of an individual human. Results: As part of this work, the TVS methodology was tested to determine the current status of truck drivers, which proved to be sensitive enough. The work was able to define appropriate quantifiers to assess qualitative changes in features of the spine. The overall attenuation of the spine decreased by ride from the original value of 1015:1 to 626:1....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Anatomie a biomechanikacs_CZ
dc.identifier.lisID990016403200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV