Vývoj a analýza marketingu ČOV se zaměřením na sponzoring
Marketing development and analysis of the ČOV focused on sponsorship
Vývoj a analýza marketingu ČOV se zaměřením na sponzoring
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55620Identifiers
Study Information System: 125358
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Kolář, František
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Slovak
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, olympijský marketing, sponzoring, Český olympijský výborKeywords (English)
marketing, olympic marketing, sponsorship, Czech Olympic CommitteeNázev: Vývoj a analýza marketingu ČOV se zaměřením na sponzoring Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení vývoje marketingu od založení marketingové agentury Česká olympijská as, spokojenosti partnerů s protinabídkou a formulace doporučení pro jeho zdokonalení. Metody: V práci jsme použili smíšený výzkum, který jsme učinili pomocí analýzy textů a dokumentů, dotazníku a SWOT analýzy. Dokumenty nám přinášejí přehled o Českém olympijském výboru a jeho marketingové činnosti. Dotazník posloužil na vyjádření partnery ke spolupráci s ČOV. SWOT analýza nám poskytla zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících ČOV. Výsledky: Zjistili jsme, že marketing se každým olympijským cyklem zlepšoval a snažil se přinášet nové zdroje financí a vytvářet různé kampaně ke zvýšení povědomí o partnerech. Partneři v dotazníku vyjádřili 100% spokojenost s protinabídkou ČOV. . Klíčová slova: marketing, olympijský marketing, sponzoring, Český olympijský výbor
Title: Marketing development and analysis of the ČOV focused on sponsorship Objectives: The aim of this thesis is to evaluate the marketing development since the marketing agency Česká olympijská a.s. was established, partners satisfaction with the counter-offer and the formulation of recommendations for its improvement. Methods: In this work we used a mixed research that we have done through the analysis of texts and documents, questionnaire and a SWOT analysis. Documents provide us an overview of the Czech Olympic Committee and its marketing activities. The questionnaire was used to express partners satisfaction with cooperation with the ČOV. SWOT analysis provided us with evaluation of internal and external factors affecting ČOV. Results: We found out that every Olympic cycle marketing proceeded, it was trying to bring new sources of financing and create various campaigns to raise awareness about the partners. Partners in the questionnaire expressed 100% satisfaction with the counter-offer of ČOV. Keywords: marketing, olympic marketing, sponsorship, Czech Olympic Committee