Analýza komunikačních aktivit Sirnatých lázní Ostrožská Nová Ves
Analysis of the communication activities of the spa Ostrožská Nová Ves
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55439Identifiers
Study Information System: 125831
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Lázeňství, wellness, cestovní ruch, marketingová komunikace, komunikační mix, komunikační cíle, Royal Spa a.s, Sirnaté lázně Ostrožská Nová VesKeywords (English)
Balneology, wellness, tourist industry, marketing communication, communication mix, communication goals, Royal Spa a.s, Spa Sirnaté lázně Ostrožská Nová VesBakalářská práce se věnuje Analýze komunikačních aktivit Sirnatých lázní Ostrožská Nová Ves v letech 2010 - 2012. Ve zmíněném časovém období došlo ke změně podoby komunikačních sdělení zkoumaného subjektu. Cílem práce je tyto změny popsat a na základě zjištěných skutečností zjistit, zda došlo ke změnám v komunikační strategii, jaké byly stanoveny komunikační a marketingové cíle a zda byly s pomocí komunikačních nástrojů naplněny. K ověření stanovených hypotéz slouží dotazníková šetření. Z analyzovaných dokumentů vyplývá, že v daném časovém období došlo ke změně komunikační strategie subjektu, hlavními strategickými cíli se staly penetrace nových CS, zvýšení prodejů v segmentu samoplátců, podpora značky Royal Spa jako poskytovatele kvalitních, komplexních služeb a podpora image Sirnatých lázní jako profesionála na poli dermatologické léčby. Na základě dotazování bylo zjištěno, že subjekt nedosáhl všech stanovených cílů vzhledem k neefektivitě komunikačních kanálů a sdělení.
This thesis analyzes communication activities of the Spa Sirnaté lázně Ostrožská Nová Ves in years 2010 - 2012. During this period, the communication activities and communication strategy of the spa were changed. The thesis was supposed to verify this assumption and describe the changes on the basis of the discovered information. Thesis gives a detailed description of communication strategy, communication goals and marketing goals and analyzes whether these goals were accomplished. Internal documents of Royal Spa group, media outputs and public questionnaires were used to verify this achievement. Analyzed documents, information and questionnaires shows that in the examined period, the main marketing and communication goals were a penetration of news target audience, increasing purchases, brand promotion of the Royal Spa corporation and brand promotion of the Spa Sirnaté lázně. Based on this research it was established that not all of the given goals were achieved mainly due to ineffectiveness of the communication channels and transmission.