Zobrazit minimální záznam

Adult Education and Social Change. Analysis of Interdependence and Relationship between Changes in Society and Education
dc.creatorSycha, Martin
dc.date.accessioned2021-05-19T15:06:50Z
dc.date.available2021-05-19T15:06:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55182
dc.description.abstractEverything is changing. Human society is not and has never been a stable and rigid structure. On the contrary, it is rather a dynamic structure that is constantly evolving and changing. The world is becoming more and more complex and complicated. We are witnessing rapid and fundamental changes in all realms of our life. It is often said that the speed, discontinuity and turbulence are the main characteristics of the contemporary worldand society. The principal aim of my work is to describe how these changes could be related to processes of learning and education how these processes are dependent on social changes and vice versa whether they could be a tool that brings other changes. I try to focus on this issue from different angles as a matter of mutual dependence between adult education and social change. My thesis is especially based on analysis and comparison of the recent policy documents concerning this issue, and on more theoretically and critically-oriented scientific andragogical, sociological or pedagogical sources. The presented doctoral thesis is derived from the characteristics of social change and the social development theories. The second chapter is devoted to issues of mutual influences on social transformations and education on theoretical basis. I distinguish four different...en_US
dc.description.abstractVše se mění. Lidská společnost není a nikdy v historii nebyla stabilní a rigidní strukturou. Naopak je strukturou dynamickou, jež se neustále vyvíjí a mění. Svět se stává stále více a více komplexním a komplikovaným. Můžeme sledovat rychlé a zásadní změny ve všech oblastech života člověka. Často se říká, že právě rychlost, diskontinuita či turbulence jsou hlavními charakteristikami současného světa a společnosti. Cílem mé práce je popsat, jak tyto změny mohou souviset s procesy vzdělávání a učení. Nakolik jsou tyto procesy závislé na sociálních změnách a naopak zda mohou být nástrojem, který další změny přináší. Na problematiku vzájemných závislostí a interdependencí mezi vzděláváním dospělých a sociálními změnami se snažím pohlížet z různých úhlů pohledu. Při zkoumání zvolené problematiky se opírám především o analýzu a komparaci aktuálních politických dokumentů týkajících se této problematiky a teoretičtěji a většinou výrazně kritičtěji zaměřených odborných andragogických, sociologických či pedagogických pramenů. Rigorózní práce vychází z charakteristiky sociální změny a teorií vývoje společnosti a jejích transformací. V druhé kapitole se pak v teoretické rovině zabývám otázkami oboustranného působení sociálních vlivů a vzdělávání. Rozlišuji zde čtyři odlišné přístupy, skupiny autorů a jejich...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání dospělých a sociální změna. Analýza vztahů a závislostí mezi změnami ve společnosti a vzdělávánímcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-10-07
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId141240
dc.title.translatedAdult Education and Social Change. Analysis of Interdependence and Relationship between Changes in Society and Educationen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Miroslava
dc.identifier.aleph001633744
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csVše se mění. Lidská společnost není a nikdy v historii nebyla stabilní a rigidní strukturou. Naopak je strukturou dynamickou, jež se neustále vyvíjí a mění. Svět se stává stále více a více komplexním a komplikovaným. Můžeme sledovat rychlé a zásadní změny ve všech oblastech života člověka. Často se říká, že právě rychlost, diskontinuita či turbulence jsou hlavními charakteristikami současného světa a společnosti. Cílem mé práce je popsat, jak tyto změny mohou souviset s procesy vzdělávání a učení. Nakolik jsou tyto procesy závislé na sociálních změnách a naopak zda mohou být nástrojem, který další změny přináší. Na problematiku vzájemných závislostí a interdependencí mezi vzděláváním dospělých a sociálními změnami se snažím pohlížet z různých úhlů pohledu. Při zkoumání zvolené problematiky se opírám především o analýzu a komparaci aktuálních politických dokumentů týkajících se této problematiky a teoretičtěji a většinou výrazně kritičtěji zaměřených odborných andragogických, sociologických či pedagogických pramenů. Rigorózní práce vychází z charakteristiky sociální změny a teorií vývoje společnosti a jejích transformací. V druhé kapitole se pak v teoretické rovině zabývám otázkami oboustranného působení sociálních vlivů a vzdělávání. Rozlišuji zde čtyři odlišné přístupy, skupiny autorů a jejich...cs_CZ
uk.abstract.enEverything is changing. Human society is not and has never been a stable and rigid structure. On the contrary, it is rather a dynamic structure that is constantly evolving and changing. The world is becoming more and more complex and complicated. We are witnessing rapid and fundamental changes in all realms of our life. It is often said that the speed, discontinuity and turbulence are the main characteristics of the contemporary worldand society. The principal aim of my work is to describe how these changes could be related to processes of learning and education how these processes are dependent on social changes and vice versa whether they could be a tool that brings other changes. I try to focus on this issue from different angles as a matter of mutual dependence between adult education and social change. My thesis is especially based on analysis and comparison of the recent policy documents concerning this issue, and on more theoretically and critically-oriented scientific andragogical, sociological or pedagogical sources. The presented doctoral thesis is derived from the characteristics of social change and the social development theories. The second chapter is devoted to issues of mutual influences on social transformations and education on theoretical basis. I distinguish four different...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.codeU
dc.contributor.consultantKopecký, Martin
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990016337440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV