Marketingová strategie turistického regionu Český ráj v letech 2009 - 2013
The marketing strategy of the region Český ráj v letech 2009 - 2013
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55091Identifiers
Study Information System: 126376
Collections
- Kvalifikační práce [15771]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Cestovní ruch, Český ráj, marketing, destinace, destinační management, turistický regionKeywords (English)
Tourism, Bohemian Paradise, marketing, destination, Destination Management, tourist regionBakalářská práce "Marketingová strategie turistického regionu Český ráj v letech 2009-2013" mapuje a analyzuje současnou marketingovou koncepci a komunikační aktivity, které probíhají na území Českého ráje v rámci marketingu cestovního ruchu. Cílem práce je představení hlavních subjektů destinačního managementu a seznámení se s dokumenty, ze kterých tyto subjekty při tvorbě marketingové strategie turistického regionu vychází, přičemž klíčovým dokumentem je "Střednědobý plán Programu trvale udržitelného rozvoje cestovního ruchu v Českém ráji 2012 - 2017". Podstatou bakalářské práce je popsat implementaci této marketingové strategie a zhodnotit úspěšnost realizace marketingových a komunikačních aktivit v rámci destinačního marketingu turistického regionu Český ráj.
Bachelor thesis "The marketing strategy of the tourist region Bohemian Paradise in 2009- 2013" describes and analyzes present marketing conception and communication activities which take place in that region. The objective of the paper is to introduce main subjects of the destination management in the region and to present documents forming the basis of the marketing strategy, especially the document "The medium-term plan of the development in the Bohemian Paradise in 2012-2017". The aim of the thesis is to describe implementation of this marketing strategy and to evaluate realization of the marketing and communication activities within the destination management of the tourist region Bohemian Paradise.