Zum Management der Mehrsprachigkeit in multinationalen Unternehmen in der Tschechischen Republik: Eine Fallstudie im IT-Bereich
On the Management of Multilingualism in the Multinational Companies in the Czech Republic: A case study in IT field
Management mnohojazyčnosti v nadnárodních společnostech v České republice: případová studie z oblasti IT
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54936Identifikátory
SIS: 124669
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šichová, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Německý jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sprachmanagement, Sprachprobleme, multinationale Unternehmen, Deutsch, Englisch, TschechischKlíčová slova (anglicky)
language management, language problems, multinationale companies, German, English, CzechTato kvalitativní případová studie se zabývá managementem mnohojazyčnosti na pracovišti v nadnárodní IT společnosti na území České republiky. Pomocí kvalitativně získaných dat (polostrukturovaná interview, zúčastněná pozorování, další písemné materiály) byla mnohojazyčnost na pracovišti důkladně popisována, bez postulování předběžných hypotéz. Především šlo o otázku, jestli a jakým způsobem probíhá její management. Tematicky se studie zaměřuje na původ zaměstnanců a jejich jazykové znalosti, na jazyky a jejich vlivy na pracovní výkony a pozice ve firemní hierarchii, interní a externí komunikaci (jazykové problémy, komunikační kanál, komunikační strategie), oficiální jazyk, překlady a tlumočení, jazykové kurzy, interkulturalitu a identitu.
This qualitative case study deals with management of multilingualism at the workplace in a multinational IT company in the Czech Republic. The multilingualism at the workplace was thoroughly described pursuant to using qualitatively won data (semi-structured interviews, ethnographic observations, additional written material) without making preliminary hypotheses. Thematically, this study aims at the employees'origin and their language knowledge, languages and their influence on job performance and hierarchical ranking, internal and external communication (language problems, communication channel, communication strategies), official language, interpreting and translating, language courses, multicultural milieu and identity.