Zobrazit minimální záznam

Computer games in the context of socio-cultural environment of the family and gender
dc.contributor.advisorBittnerová, Dana
dc.creatorMayerová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-16T03:54:55Z
dc.date.available2017-05-16T03:54:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54822
dc.description.abstractPředložená práce se primárně snaží odpovědět na otázku, zda je možné nalézt rozdíly (a pokud ano, jaké) v postojích k počítačovým (resp. digitálním) hrám v závislosti na rodinném sociokulturním zázemí a genderu. Za tímto účelem se zabývá analýzou vybraného hráčského chování, jakož i sociokulturního prostředí, ve kterém sledovaní/é hráči/ky vyrůstají, a rodových stereotypů, které více či méně kopírují. Výzkumné šetření se zaměřuje především na preference hráčů/ek při výběru her, reflexi jejich přístupu a způsoby, jakými se s tímto fenoménem vyrovnávají jejich rodiče. Cílem práce potom není vyslovení žádné všeobecně platné teorie, ale spíše pokus o specifický vhled do uvedené problematiky. Klíčová slova: digitální hry, počítačové hry, herní klasifikace, zábavnost počítačových her, rodičovské postoje k hraní počítačových her, sociokulturní úroveň rodiny, genderové stereotypy, užitečnost a nebezpečnost počítačových her očima jejich konzumentů/ek, virtuální komunikace v rámci počítačových her.cs_CZ
dc.description.abstractMain purpose of this thesis is to pursue the question whether it is possible to find differences (and if so, which) in attitudes towards computer (or rather digital) games resulting from various family socio-cultural backgrounds and gender. In order to explore this, the thesis analyzes selected gaming behaviors along with the socio-cultural environment and gender stereotypes shaping the gamers. The research study focuses mainly on gamers' preference in choosing the game type, reflection of their approach and ways of dealing with this phenomenon exhibited by their parents. This thesis does not aim to state any general theory; it is rather attempting to offer specific insight into this issue. Keywords: digital games, computer games, games' classification, computer games entertainment, parental attitudes towards gaming, family socio-cultural standard, gender stereotypes, computer games usefulness/ harmfulness in its consumers, virtual communication in computer games.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdigitální hrycs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectherní klasifikacecs_CZ
dc.subjectzábavnost počítačových hercs_CZ
dc.subjectrodičovské postoje k hraní počítačových hercs_CZ
dc.subjectsociokulturní úroveň rodinycs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectužitečnost a nebezpečnost počítačových her očima jejich konzumentůcs_CZ
dc.subjectekcs_CZ
dc.subjectvirtuální komunikace v rámci počítačových hercs_CZ
dc.subjectdigital gamesen_US
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectgames' classificationen_US
dc.subjectcomputer games entertainmenten_US
dc.subjectparental attitudes towards gamingen_US
dc.subjectfamily socio-cultural standarden_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectcomputer games usefulnessen_US
dc.subjectharmfulness in its consumersen_US
dc.subjectvirtual communication in computer gamesen_US
dc.titlePočítačové hry v kontextu sociokulturního prostředí rodiny a genderucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId136482
dc.title.translatedComputer games in the context of socio-cultural environment of the family and genderen_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
dc.identifier.aleph001600685
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená práce se primárně snaží odpovědět na otázku, zda je možné nalézt rozdíly (a pokud ano, jaké) v postojích k počítačovým (resp. digitálním) hrám v závislosti na rodinném sociokulturním zázemí a genderu. Za tímto účelem se zabývá analýzou vybraného hráčského chování, jakož i sociokulturního prostředí, ve kterém sledovaní/é hráči/ky vyrůstají, a rodových stereotypů, které více či méně kopírují. Výzkumné šetření se zaměřuje především na preference hráčů/ek při výběru her, reflexi jejich přístupu a způsoby, jakými se s tímto fenoménem vyrovnávají jejich rodiče. Cílem práce potom není vyslovení žádné všeobecně platné teorie, ale spíše pokus o specifický vhled do uvedené problematiky. Klíčová slova: digitální hry, počítačové hry, herní klasifikace, zábavnost počítačových her, rodičovské postoje k hraní počítačových her, sociokulturní úroveň rodiny, genderové stereotypy, užitečnost a nebezpečnost počítačových her očima jejich konzumentů/ek, virtuální komunikace v rámci počítačových her.cs_CZ
uk.abstract.enMain purpose of this thesis is to pursue the question whether it is possible to find differences (and if so, which) in attitudes towards computer (or rather digital) games resulting from various family socio-cultural backgrounds and gender. In order to explore this, the thesis analyzes selected gaming behaviors along with the socio-cultural environment and gender stereotypes shaping the gamers. The research study focuses mainly on gamers' preference in choosing the game type, reflection of their approach and ways of dealing with this phenomenon exhibited by their parents. This thesis does not aim to state any general theory; it is rather attempting to offer specific insight into this issue. Keywords: digital games, computer games, games' classification, computer games entertainment, parental attitudes towards gaming, family socio-cultural standard, gender stereotypes, computer games usefulness/ harmfulness in its consumers, virtual communication in computer games.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016006850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV