Zobrazit minimální záznam

Possibilities of Error Annotation of Non-Native Speakers' Czech
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorSvák, Jiří
dc.date.accessioned2017-05-16T03:23:36Z
dc.date.available2017-05-16T03:23:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54708
dc.description.abstractBakalářská práce "Možnosti chybové anotace češtiny nerodilých mluvčích" srovnává anotační systémy vybraných žákovských korpusů z pohledu chybové anotace. Pro srovnání byly zvoleny dva žákovské korpusy - český CZESL a německý FALKO. Oba korpusy používají distanční vícerovinný anotační model. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou podrobně popsány oba vybrané korpusy a jejich anotační modely. Praktická část zpracovává anotaci žákovského textu v prostředí anotačních modelů obou korpusů. Cílem práce je zdůraznit možná pozitiva i negativa vybraných anotačních formátů.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis "Possibilities of Error Annotation of Non-Native Speakers' Czech" compares annotation systems of selected learners corpora from the perspective of error annotation. For the comparison, two learner corpora were chosen - Czech CZESL and German FALKO. Both corporas use stand-off multi-level annotation model. The paper is divided into two parts: theoretical and practical. In the theoretical part there is an in-depth description of both of selected corporas and their annotation models. The practical part presents annotation of pupil text processed in annotation models of both corporas. The aim of this paper is to highlight possible strengths and weaknesses of selected annotation formats.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkorpuscs_CZ
dc.subjectžákovský korpuscs_CZ
dc.subjectchybová anotacecs_CZ
dc.subjectdistanční anotacecs_CZ
dc.subjectvícerovinná anotacecs_CZ
dc.subjectCZESLcs_CZ
dc.subjectFALKOcs_CZ
dc.subjectcorporaen_US
dc.subjectleaner corporaen_US
dc.subjecterror annotationen_US
dc.subjectstand-off markupen_US
dc.subjectmulti-level annotationen_US
dc.subjectCZESLen_US
dc.subjectFALKOen_US
dc.titleMožnosti chybové anotace češtiny nerodilých mluvčíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-09
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108472
dc.title.translatedPossibilities of Error Annotation of Non-Native Speakers' Czechen_US
dc.contributor.refereePierścieniak, Piotr Paweł
dc.identifier.aleph001629490
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Možnosti chybové anotace češtiny nerodilých mluvčích" srovnává anotační systémy vybraných žákovských korpusů z pohledu chybové anotace. Pro srovnání byly zvoleny dva žákovské korpusy - český CZESL a německý FALKO. Oba korpusy používají distanční vícerovinný anotační model. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou podrobně popsány oba vybrané korpusy a jejich anotační modely. Praktická část zpracovává anotaci žákovského textu v prostředí anotačních modelů obou korpusů. Cílem práce je zdůraznit možná pozitiva i negativa vybraných anotačních formátů.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Possibilities of Error Annotation of Non-Native Speakers' Czech" compares annotation systems of selected learners corpora from the perspective of error annotation. For the comparison, two learner corpora were chosen - Czech CZESL and German FALKO. Both corporas use stand-off multi-level annotation model. The paper is divided into two parts: theoretical and practical. In the theoretical part there is an in-depth description of both of selected corporas and their annotation models. The practical part presents annotation of pupil text processed in annotation models of both corporas. The aim of this paper is to highlight possible strengths and weaknesses of selected annotation formats.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990016294900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV