Vážení uživatelé, z důvodu údržby bude Digitální repozitář UK od 16:15 do cca 16:30 dočasně nedostupný. Ukončete prosím práci a odhlašte se ze systému. Děkujeme za pochopeni. || Dear CU Digital Repository users, the repository system will be going down for regular maintenance from 4:15 to approx. 4:30 PM.. Please save your work and logout. Thank you for your undestanding.
Framework pro strategické webové hry
Framework for internet strategy & heroes
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54674Identifiers
Study Information System: 117200
Collections
- Kvalifikační práce [11322]
Author
Advisor
Referee
Martínek, Vladislav
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
20. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
PHP, framework, webová strategieKeywords (English)
PHP, framework, web strategyTato bakalářská práce popisuje softwarový projekt, který umožňuje tvorbu internetových tahových her v internetovém prohlížeči s důrazem na upravitelnost, tzv. framework. Výsledná aplikace umožňuje snadnou tvorbu tahové hry pro dva hráče, a poskytuje mechanismy pro pokročilou konfiguraci prostřednictvím modulů naprogramovaných uživatelem. Součástí projektu je vzorová hra s předdefinovanými daty, ukázkovými moduly a grafickou úpravou. V práci jsou zhodnoceny současné technologie použitelné pro vývoj interaktivních internetových aplikací a diskutovány některé klíčové problémy, na které se při vývoji aplikace naráží. Dále je v textu popis implementace celého projektu, zejména struktura aplikace a databázový a objektový návrh. V práci je dále dokumentace k programu zahrnující názorný návod pro tvorbu vlastních modulů.
This bachelor's thesis describes a software project framework that enables the user to create an online turn-based game inside an internet browser, focusing on customizability. The framework allows the user to create a game for two players and enables him to implement advanced configuration of the game by programming additional modules. Part of the project is a model game with predefined data, example modules and graphic representation. The text contains an evaluation of current available technologies usable for developing interactive online applications, along with discussion of some key problems that show up during developing such application. The text includes description of project implementation, the structure of the application, database and object design and application documentation with a manual for creating customized modules.