Znaky a znakové systémy ve volební reklamní kampani
Signs and sign systemes in an advertising ellection camlaign
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53961Identifikátory
SIS: 97758
Katalog UK: 990015585030106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lysoňková, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Znaky a znakové systémy, volební kampaň, volby 2010, Strana práv občanů, politický marketingKlíčová slova (anglicky)
Signs and signs systems, political campaign, political marketing, election 2010Bakalářská práce s názvem "Znaky a znakové systémy v reklamní volební kampani" se zaměřuje na analýzu konkrétní politické kampaně a to volební kampaň Strany práv občanů - ZEMANOVCI před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. V práci je analyzováno konkrétní zpracování kampaně strany SPOZ pod názvem "30 příběhů Miloše Zemana", kde jako hlavní lídr a předseda strany vystupuje známý český politik Miloš Zeman. Kampaň navíc svým názvem a do jisté míry i zpracováním odkazuje na sociálistický seriál "30 případů majora Zemana". V bakalářské práci bude jednak analyzováno marketingové zpracování kampaně a jeho potencionální úspěšnost vzhledem ke koncovému voliči. Práce se navíc pomocí sémiotické analýzy zaměřuje také na použité znaky a znakové systémy a snaží se odhalit jejich jednak explicitní, ale i druhotný význam a účel za jakým je strana chtěla ve své kampani využít. V práci je dále analyzován i volební program SPOZ a jeho spojení s použitými znaky kampaně. Na závěr práce je politická kampaň Strany práv občanů srovnána s kampaněmi konkurenčních politických stran.
Bachelor thesis titled "Signs and sign systems in an advertising campaign" focuses on the analysis of a particular political campaigns. It is an election campaign of Strana práv občanů (Party of citizen's rights) - ZEMANOVCI during the elections to the Chamber of Parliament of the Czech Republic in 2010. The thesis analyzed specific process behind the campaign entitled "30 stories of Milos Zeman," with key leader and chairman of the party well-known Czech politician Milos Zeman. Campaign also by name refers to the socialist series "30 cases of major Zeman". The work will first analyze marketing issues of the campaign and its potential success given to the end voters. Bachelor thesis also focuses on the signs and sign systems using semiotic analysis and to identify their explicit, but also a secondary meaning and the purpose for which the party wanted to use them in their campaign. The thesis further analyze an electoral program and its connection with the signs applied in the campaign. The last part includes, the comparation of the political campaing of SPOZ with the campaigns of the rival political parties.
