Mediální obraz pražské ZOO
Media Representation of Prague ZOO
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53931Identifikátory
SIS: 119305
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dorčáková, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mediální obraz, pražská ZOO, reprezentace, stereotypizace, mediální konstrukce reality, kvantitativní obsahová analýza, BLESK, MF DNES, PrávoKlíčová slova (anglicky)
Media representation, Prague ZOO, stereotyping, media construction of reality, quantitative content analysis, BLESK, MF DNES, PravoBakalářská práce "Mediální obraz pražské ZOO" si klade za cíl zjistit, jaký mediální obraz této instituce byl vytvořen v denících BLESK, MF DNES a Právo v období 1.1.2009 - 31.12.2011. Teoretická část práce rozebírá především koncepty reprezentace, stereotypizace a mediální konstrukce reality. Zevrubně se zabývá touto problematikou a uvádí čtenáře do širšího kontextu. Zároveň tato část slouží jako platforma ukotvující část praktickou. V té se na úvod věnuji vybrané metodologii a seznamuji čtenáře s kvantitativní obsahovou analýzou a konkrétním postupem, který jsem pro svou práci zvolila. Dále pak předkládám analýzou dosažené výsledky a přináším jejich vlastní interpretace. Vyhodnocením získaných dat dochází k potvrzení hlavní hypotézy této práce, že mediální obraz pražské zoo je spojen především s chovem goril nížinných. Tematická agenda ani výběr aktérů jednotlivých zpráv sice nemají tak zcela jednoznačné výsledky, nicméně i tak lze tvrdit, že reprezentace pražské zoo v médiích je utvářena ve velmi stereotypním rámci, který se v průběhu sledovaného období nijak nezměnil a žádný vývoj nelze předpokládat ani v blízké budoucnosti.
The main aim of the bachelor thesis "Media Representation of Prague ZOO" is to analyze and describe the media representation of this institution in daily newspapers BLESK, MF DNES and Pravo in the period from 1st January 2009 to 31st December 2011. The theoretical part of this thesis deals with media concepts and theories, primarily with concept of representation, stereotyping and media construction of reality. This part also serves as a platform, which anchors the following practical part. In practical part, first, I introduce the method of quantitative content analysis and the specific procedure I have chosen. Then I present the results of my research and their interpretation. The data evaluation confirms the main hypothesis, that the media representation of Prague ZOO is associated with the family of lowland gorillas, which lives there. We can say, that representation of Prague ZOO in media is created in very stereotypical framework, which has not changed in the monitored period and we can not expect any change in the near future.