Inovace marketingu sportovního centra Squash Sport
Marketing innovation of Squash Sport
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53860Identifiers
Study Information System: 125279
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Omcirk, Vilém
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
sportovní zařízení, marketingový mix, komparativní analýzaKeywords (English)
sports facilities, marketing mix, comparative analysisNázev: Inovace marketingu sportovního centra Squash Sport Cíle: Náplní práce je porovnání současné situace dvou sportovních zařízení, která byla založena ve stejné době podle podobné koncepce. Cílem práce je na základě nalezených rozdílů podat návrhy na zlepšení méně úspěšného zařízení. Metody: V této bakalářské práci byla použita komparativní metoda, a to na základě předchozího pozorování a konzultací s vedoucími sportovních zařízení. Výsledky: Výsledky jsou zpracovány v tabulkách. Z celkového porovnání vyplynuly hlavní rozdíly mezi srovnávanými zařízeními, které byly podkladem pro následné návrhy na zlepšení méně úspěšného zřízení. Klíčová slova: sportovní zařízení, marketingový mix, komparativní analýza
Title: Marketing innovation of Squash Sport Objectives: The aim of this thesis is to compare the current situation of two sports facilities, which were established at the same time and based on a similar concept. The objective is to propose measures to improve the situation of the less successful sports facility. Methods: In this thesis was used comparative analysis based on previous observation. Results: The results are presented in tables. The overall comparison revealed the main differences between compared facilities. These findings were used for the less prosperous facility improvement suggestions as follows. Keywords: sports facilities, marketing mix, comparative analysis