Marketingový mix volejbalového klubu Aero Odolena Voda
Volleyball club Aero Odolena Voda marketing mix analysis
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53850Identifiers
Study Information System: 113673
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Marketing, marketingový výzkum, marketingový mix, sport Management, SWOT analýza, firemní identita, dotazníkKeywords (English)
Marketing, marketing research, marketing mix, sports management, SWOT analysis, corporate identity, questionnaireNázev práce: Marketingový mix volejbalového klubu Aero Odolena voda Cíle práce: Zhodnocení současného marketingového mixu klubu, pomocí SWOT analýzy zjistit slabé a silné stránky klubu, ze získaných podkladů navrhnout podklady k zlepšení marketingového mixu. Metoda: Použití kvalitativních metod jako je interview a zároveň kvantitativní metody jako je dotazování, dále použití SWOT analýzy, práce se sekundárními daty. Výsledky: Budou navrženy úpravy jednotlivých částí marketingového mixu, které by měly vést k jeho celkovému zlepšení. Navrhované změny budou předloženy vedení, které se dále rozhodne jak s nimi naloží. Klíčová slova: Marketing, marketingový výzkum, marketingový mix, sport Management, SWOT analýza, firemní identita, dotazník
Title: Volleyball club Aero Odolena Voda marketing mix analysis Targets: To perform an overall evaluation of the current Aero Odolena Voda marketing mix, using SWOT analysis bring strenghts and weaknesses to light. Based on this analysis suggest possible modification that would lead to a better marketing mix. Methods: Using qualitative methods such as interview, alongside with quantitative methods such as questioning, SWOT analysis and using secundary dates. Results: The specific modifications of individual parts of marketing mix will be suggested. These changes should lead to overal marketing mix improvement. These suggestions will be offered to club's leadership, that will decide how to dispose of it. Key words: Marketing, marketing research, marketing mix, sports management, SWOT analysis, corporate identity, questionnaire