Mateřské školy v Táboře v letech 1948 - 2010
Nursery schools in Tabor in the years 1948 - 2010
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53711Identifikátory
SIS: 119285
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Loudová Stralczynská, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
opatrovny, mateřské školy, kroniky mateřských škol, historický vývoj, komparaceKlíčová slova (anglicky)
asylums, nursery schools, chronicles of nursery schools, historical development, comparisonPředmětem diplomové práce s názvem Mateřské školy v Táboře v letech 1948 - 2010 je zachytit historický vývoj instituce mateřské školy v Táboře. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhal vývoj táborských mateřských škol. Práce je rozčleněna do deseti kapitol. Jednotlivé kapitoly se zabývají historií a charakteristikou města Tábora, předškolními institucemi a jejich vývojem v Čechách, školstvím v Táboře, mateřskými školami v Táboře do roku 1945 a po roce 1945, historií čtyř nejstarších mateřských škol v Táboře, kritérii významných dní a péče o zdraví dětí ve čtyřech nejstarších mateřských školách v Táboře a komparací na základě kronik. Práce je historickou studií a analýzou vycházející z primárních pramenů. V práci je použita historická metoda, analýza primárních dokumentů a komparativní metoda. Výsledkem je popis vývoje mateřské školy v Táboře v letech 1948-2010.
Subject of the thesis named Nursery Schools in the Town of Tabor between 1948 - 2010 is to describe the historical development of nursery schools in Tabor. The main goal of the thesis is to research development of Tabor's nursery schools. The thesis is divided into ten chapters. These concerns with the history and characteristic of the town Tabor, preschool institutions and its development in Bohemia, school system in Tabor, nursery schools in Tabor till 1945 and after 1945, history of four oldest nursery schools in Tabor, criteria of public holidays and children's healthcare in four oldest nursery schools in Tabor and comparison on base of chronicles. The thesis is a historical study and analysis ensuing from primary sources. There is used a historical method and primary documents and comparative methods in the thesis. The issue is research of the nursery school development in Tabor between 1948 and 2010.