Prostorové externality v dopravě na příkladu Prahy
Spatial externalities in transport: Prague case study
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53646Identifikátory
SIS: 120063
Katalog UK: 990016264040106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novák, Jakub
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Sociální geografie a regionální rozvoj
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
19. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
externality, udržitelná doprava, zábor ploch, hodnocení pozemků, zóny placeného stáníKlíčová slova (anglicky)
externalities, sustainable transport, occupation of land, land evaluation, paid parking zonesProstorové externality v dopravě na příkladu Prahy Souhrn: Tato diplomová práce se zabývá prostorovými externalitami v dopravě, konkrétně záborem ploch v centru města Praha. Je rozdělena do celkem 11 kapitol, které jsou dále členěny na jednotlivé podkapitoly. Literární rešerše, v níž je obsažena teoretická část této práce, se věnuje problematikám externalit, dopravy ve městě a oceňování nemovitostí a je uvedena v kapitolách č. 4 - 7. Praktická část práce, která se věnuje především kvantifikaci a hodnocení záboru ploch, je obsažena v kapitole č. 8. V jejím úvodu je též uvedena metodika práce, včetně použitých dat a programů. Dále je součástí stručný popis sledovaného území. Na základě výsledků kvantifikace a hodnocení záboru ploch dopravní infrastrukturou je následně rozpracována diskuze možného využití získaných poznatků. 9. kapitolou je závěr, ve kterém jsou zopakovány cíle této práce a díky jejich naplnění také uvedeny odpovědi na výzkumné otázky, které si autor v úvodu položil. Klíčová slova: externality, udržitelná doprava, zábor ploch, hodnocení pozemků, zóny placeného stání
Spatial externalities in transport: Prague case study Summary: This diploma thesis deals with spatial externalities in transport, namely occupation of land in the centre of Prague. It is divided into eleven chapters, which are further divided into individual subchapters. Literature review, in which the theoretical part of this work is contained, deals with the issue of externalities in transport and real estate evaluation and is listed in chapter four to seven. Practical part of thesis, which is primarily focused on quantifying and evaluating of occupation of land is contained in chapter eight. In its introduction there is also mentioned the methodology of work, including the data and programs used. Following part is a brief description of the monitored area. Based on the results of quantification and evaluation of occupation of land by the transport infrastructure there is subsequently elaborated discussion of possible use of the acquired knowledge. Ninth chapter is the conclusion in which the objectives of this work are repeated and thanks to their fulfilment also answers to the research questions that the author put in the introduction. Key words: externalities, sustainable transport, occupation of land, land evaluation, paid parking zones
