Využití potenciálu Pardubického kraje pro rozvoj cestovního ruchu
The utilization of the potential of the Pardubice Region for the development of tourism
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53553Identifikátory
SIS: 133366
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednářová, Hana
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie se zaměřením na vzdělávání - Hispanistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
13. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
cestovní ruch, destinační managment, gastroturismus, kvalitativní výzkum, statistické údaje, Pardubický krajKlíčová slova (anglicky)
tourism, destination managment, gastrotourism, qualitative research, statistics, Pardubice regionVyužití potenciálu Pardubického kraje pro rozvoj cestovního ruchu Abstrakt Bakalářská práce analyzuje cestovní ruch v Pardubickém kraji a hodnotí ho pomocí statistických dat a výsledků kvalitativního výzkumu v kraji. Statistická data jsou dána do souvislosti s ostatními ukazately v cestovním ruchu a jsou srovnána s ostatními kraji v Česku. Zároveň práce analyzuje práci destinačního managmentu v této oblasti. Poslední část je věnována návrhu produktu cestovního ruchu, který reaguje na současné trendy ve světovém i tuzemském cestovním ruchu. Tímto způsobem práce objasňuje mnoho pojmů z oblasti cestovního ruchu, destinačního managmentu, kvalitativního výzkumu a statistických ukazatelů. Cíl této práce je tak vyvrátit skutečnost, že by Pardubický kraj byl outsiderem českého cestovního ruchu, a využít gastroturistického potenciálu v destinaci. Klíčová slova: cestovní ruch, destinační managment, gastroturismus, kvalitativní výzkum, statistické údaje, Pardubický kraj
The utilization of the potencial of Pardubice region for the development of tourism Abstract The bachelor tesis analyses the tourism in Pardubice region and evaluates it using statistical data and results of the qualitative research in the region The statistical data are related to other indicators in tourism and compared with other regions in the Czech Republic. Alongside it analyses destination managment results in the area. The final part is constituted as a tourism product proposition for the region which reacts to the contemporary trends in the world and internal tourism. This way the tesis clarifies many terms from tourism, destination managment, qualitative research and statistical indicators. The goal of the tesis is to disprove the fact of Pardubice region being an outsider of Czech tourism and make use of the gastrotourism potential in the area. Key words: tourism, destination managment, gastrotourism, qualitative research, statistics, Pardubice region