Kritické posouzení učiva geologie na základních školách a nižším stupni víceletých gymnázií
Critical assessment of the geology curiculum on the primary schools and highschool lower level.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53483Identifiers
Study Information System: 119265
Collections
- Kvalifikační práce [20304]
Author
Advisor
Referee
Kočí, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teaching of Geology for Secondary Schools
Department
Institute of Geology and Paleontology
Date of defense
4. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Posouzení a rozbor učiva geologie na základních školách a nižším stupni víceletých gymnázií. Srovnání a kritické posouzení stávajících učebnic učiva geologie, včetně hodinových dotací. Návrh nové učebnice geologie pro tyto školy, včetně pomůcek k učivu.
The assessment and analysis of geology curriculum in primary schools and lower grades of secondary schools. Comparison and critical assessment of the existing curriculum geology textbooks, including clock subsidies. Design of a new textbook of geology for such schools, including aids to subject matter.