Zobrazit minimální záznam

Prestige of School Geography in Czechia
dc.contributor.advisorŘezníčková, Dana
dc.creatorKunová, Šárka
dc.date.accessioned2017-05-15T21:36:14Z
dc.date.available2017-05-15T21:36:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53464
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou prestiže výukového předmětu zeměpis. Jejím cílem je prostřednictvím metody sémantického diferenciálu objasnit, jakou prestiž přisuzují vysokoškolští studenti zeměpisu, a kde se u nich tento pojem nachází v sémantickém prostoru významu pojmů. Výzkum byl prováděn skrze dotazníkové šetření, které se v tomto smyslu zaměřovalo na porovnání vnímání zeměpisu s vnímáním dalších výukových předmětů a současně na porovnání hodnotových soudů studentů geografických oborů a studentů jiného zaměření. V první části práce jsou vysvětleny klíčové pojmy a je zde nastíněna metodika dosavadních výzkumů prestiže, na základě jejichž analýzy byly stanoveny pomyslné parametry prestiže výukového předmětu. Následuje hlavní část, kterou tvoří vlastní dotazníkové šetření včetně hodnocení a diskuze jeho výsledků, a na kterou navazují návrhy pro posílení prestiže zeměpisu s využitím vybraných marketingových nástrojů. Klíčová slova: prestiž; společenský status; hodnotový soud; postoj; zeměpis; sémantický diferenciál; marketingcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the question of prestige of subject Geography. Its aim is to explain how much prestige university students attach to Geography, with the help of semantic differential method, and where they place this term in the semantic field of terms. The research was conducted with questionnaire survey which focused on the comparison between the perception of Geography and other subjects, and at the same time the comparison of value judgement of Geography students and students of different programmes. The first part of the thesis explains the key words and the methods of the research into prestige conducted so far. They were analysed and on the basis of this analysis notional parameters of prestige attached to a subject were set. The following part is the main part. It consists of the questionnaire survey, including the evaluation and interpretation of the results, which is followed by suggestions for improvement of the prestige of Geography, with the use of chosen marketing tools. Key words: prestige; social status; value judgement; attitude; geography; semantic differential; marketingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectprestižcs_CZ
dc.subjectspolečenský statuscs_CZ
dc.subjecthodnotový soudcs_CZ
dc.subjectpostojcs_CZ
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectsémantický diferenciálcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectprestigeen_US
dc.subjectsocial statusen_US
dc.subjectvalue judgementen_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectsemantic differentialen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titlePrestiž zeměpisu v Českucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-30
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100251
dc.title.translatedPrestige of School Geography in Czechiaen_US
dc.contributor.refereeChromý, Pavel
dc.identifier.aleph001627708
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou prestiže výukového předmětu zeměpis. Jejím cílem je prostřednictvím metody sémantického diferenciálu objasnit, jakou prestiž přisuzují vysokoškolští studenti zeměpisu, a kde se u nich tento pojem nachází v sémantickém prostoru významu pojmů. Výzkum byl prováděn skrze dotazníkové šetření, které se v tomto smyslu zaměřovalo na porovnání vnímání zeměpisu s vnímáním dalších výukových předmětů a současně na porovnání hodnotových soudů studentů geografických oborů a studentů jiného zaměření. V první části práce jsou vysvětleny klíčové pojmy a je zde nastíněna metodika dosavadních výzkumů prestiže, na základě jejichž analýzy byly stanoveny pomyslné parametry prestiže výukového předmětu. Následuje hlavní část, kterou tvoří vlastní dotazníkové šetření včetně hodnocení a diskuze jeho výsledků, a na kterou navazují návrhy pro posílení prestiže zeměpisu s využitím vybraných marketingových nástrojů. Klíčová slova: prestiž; společenský status; hodnotový soud; postoj; zeměpis; sémantický diferenciál; marketingcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the question of prestige of subject Geography. Its aim is to explain how much prestige university students attach to Geography, with the help of semantic differential method, and where they place this term in the semantic field of terms. The research was conducted with questionnaire survey which focused on the comparison between the perception of Geography and other subjects, and at the same time the comparison of value judgement of Geography students and students of different programmes. The first part of the thesis explains the key words and the methods of the research into prestige conducted so far. They were analysed and on the basis of this analysis notional parameters of prestige attached to a subject were set. The following part is the main part. It consists of the questionnaire survey, including the evaluation and interpretation of the results, which is followed by suggestions for improvement of the prestige of Geography, with the use of chosen marketing tools. Key words: prestige; social status; value judgement; attitude; geography; semantic differential; marketingen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990016277080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV