Show simple item record

The Impact of the Internet on the Socio-Cultural System
dc.contributor.advisorOpletalová, Lenka
dc.creatorBoháč, Radek
dc.date.accessioned2020-11-26T18:45:58Z
dc.date.available2020-11-26T18:45:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53329
dc.description.abstractDissertation The Impact of the Internet on the Socio-cultural System focuses on a research method of shared orientation in a new (in the complexity of human existence) environment of a global context, which is provided in particular by communication systems based on new media technologies. A study of the influence of media technologies, which grow on the basis of connection via the internet, on the nature of the society represents an extension of the original mediological interest in everyday communication to the broader socio-cultural view. Study of media communication takes into account the type of social interaction - purpos 'media logic' own specific media and media change leads to the corresponding social changes. New media and internet, as a potential carrier of social change, as seen through a combination of media development - primary, secondary, and especially the mass media and cultural context at the level of specifically human way of adaptation to the external environment, in particular its social manifestation, and interaction at the individual level. Information sources and methods correspond to thematic combination, are reflected in the method itself and the selection of literature and research tools, both in conjunction qualitative research related to the interpretation of media...en_US
dc.description.abstractDisertační práce Vliv internetu na sociokulturní systém se zaměřuje na výzkum způsobu sdílené orientace v novém (ve složitosti lidské existence) prostředí globálních kontextů, kterou nám poskytují zejména komunikační systémy založené na nových mediálních technologiích. Studium vlivu mediálních technologií, které vyrůstají na základě spojení prostřednictvím internetové sítě, na charakter společnosti představuje rozšíření z původního mediologického zájmu o běžnou komunikaci na širší společensko-kulturní náhled. Studium mediální komunikace zohledňuje příslušný typ společenské interakce - urč. mediální logiku vlastní konkrétnímu mediu, přičemž změna média vede k odpovídajícím společenským změnám. Nová média a internet, coby potenciální nositel společenských změn, jsou nahlížena prostřednictvím kombinace mediálního vývoje - primárních, sekundárních a zejména masových médií, a kulturního kontextu na úrovni specificky lidského způsobu adaptace na vnější prostředí, v jeho konkrétní společenské manifestaci a v interakci na úrovni jedince. Tematická kombinace se projevuje i v samotné metodě a výběru literatury či nástrojů pro výzkum, ve spojení jednak kvalitativního výzkumu spojeného s interpretací mediálního vývoje a technologické kompetence, a jednak kvantitativního výzkumu, spojeného se sběrem a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectvirtualityen_US
dc.subjectpopularityen_US
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectvirtualitacs_CZ
dc.subjectpopularitacs_CZ
dc.titleVliv internetu na sociokulturní systémcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-26
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId106683
dc.title.translatedThe Impact of the Internet on the Socio-Cultural Systemen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.contributor.refereeHubáček, Ondřej
dc.identifier.aleph001628591
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDisertační práce Vliv internetu na sociokulturní systém se zaměřuje na výzkum způsobu sdílené orientace v novém (ve složitosti lidské existence) prostředí globálních kontextů, kterou nám poskytují zejména komunikační systémy založené na nových mediálních technologiích. Studium vlivu mediálních technologií, které vyrůstají na základě spojení prostřednictvím internetové sítě, na charakter společnosti představuje rozšíření z původního mediologického zájmu o běžnou komunikaci na širší společensko-kulturní náhled. Studium mediální komunikace zohledňuje příslušný typ společenské interakce - urč. mediální logiku vlastní konkrétnímu mediu, přičemž změna média vede k odpovídajícím společenským změnám. Nová média a internet, coby potenciální nositel společenských změn, jsou nahlížena prostřednictvím kombinace mediálního vývoje - primárních, sekundárních a zejména masových médií, a kulturního kontextu na úrovni specificky lidského způsobu adaptace na vnější prostředí, v jeho konkrétní společenské manifestaci a v interakci na úrovni jedince. Tematická kombinace se projevuje i v samotné metodě a výběru literatury či nástrojů pro výzkum, ve spojení jednak kvalitativního výzkumu spojeného s interpretací mediálního vývoje a technologické kompetence, a jednak kvantitativního výzkumu, spojeného se sběrem a...cs_CZ
uk.abstract.enDissertation The Impact of the Internet on the Socio-cultural System focuses on a research method of shared orientation in a new (in the complexity of human existence) environment of a global context, which is provided in particular by communication systems based on new media technologies. A study of the influence of media technologies, which grow on the basis of connection via the internet, on the nature of the society represents an extension of the original mediological interest in everyday communication to the broader socio-cultural view. Study of media communication takes into account the type of social interaction - purpos 'media logic' own specific media and media change leads to the corresponding social changes. New media and internet, as a potential carrier of social change, as seen through a combination of media development - primary, secondary, and especially the mass media and cultural context at the level of specifically human way of adaptation to the external environment, in particular its social manifestation, and interaction at the individual level. Information sources and methods correspond to thematic combination, are reflected in the method itself and the selection of literature and research tools, both in conjunction qualitative research related to the interpretation of media...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016285910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV