Predátorské ceny v dopravním sektoru: Připad STUDENT AGENCY, s.r.o.
Predatory Pricing in Transport Sector: Case Study of the STUDENT AGENCY, s.r.o.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53091Identifikátory
SIS: 125041
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Vacek, Pavel
Oponent práce
Vaško, Dan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
predátorské ceny, hospodářská soutěž, relevantní trh, dominance, doprava, SSNIP test, Obráceny celofánový omyl, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, STUDENT AGENCY, s.r.oKlíčová slova (anglicky)
predatory pricing, antitrust, competition, relevant market, dominance, transportation, SSNIP test, Reverse Cellophane Fallacy, Office for the Protection of Competition, STUDENT AGENCY, s.r.oPredátorské ceny v dopravním sektoru: Případ STUDENT AGENCY, s.r.o. Abstrakt Práce se zabývá predátorskými cenami v dopravním sektoru, tedy situací, kdy dopravce nastavením cen na nepřiměřeně nízkou úroveň vytlačí konkurenci z trhu a následně si zvýšením cen více než vynahradí náklady spojené s predací. Práce si klade za cíl poskytnout zevrubný pohled na zmíněnou problematiku v daném odvětví a vysvětlit postupy při řešení případů predátorství podle nejnovějších postupů Evropské komise, národních soutěžních úřadů a soudů. Probrán je postup při vymezování relevantního trhu, určení dominance a posu- zování nákladů predátora. Kromě teoretického vymezení predátorského chování a jeho vlivu na hospodářskou soutěž, je v textu pojednána i jeho detekce ze strany úřadů. Zvláštní pozornost je věnována specifikům dopravního sektoru. Těžiště práce spočívá v analýze případu společnosti STUDENT AGENCY, s.r.o. z roku 2008, kdy byla zmíněná společnost obžalována za aplikaci predá- torských cen na autobusové lince Praha - Brno. Klíčová slova predátorské ceny, hospodářská soutěž, re- levantní trh, dominance, doprava, SSNIP test, Obrácený celofánový omyl, Úřad pro ochranu hospodářské...
Predatory Pricing in Transport Sector: Case Study of the STUDENT AGENCY, s.r.o. Abstract This paper deals with predatory pricing in transport sector. A situation when one company sells its product at a very low price, intending to illegally drive competitors out of the market. Aim of this paper is to discuss mentioned issues in transport sector and to explain methods of solving predatory cases according to the newest guidelines of the European Commission, national competition au- thorities and national courts. Market delineation, dominance determination and predation cost analysis is discussed. Not only theoretical aspect of predatory behaviour and its impact on competition but also a detection of predatory pri- cing by authorities is discussed. Special attention to the specifics of transport sector is given. The core of this paper is an analysis of STUDENT AGENCY, s.r.o. case from year 2008, when mentioned company was accused of predatory pricing on their bus line Praha-Brno. Keywords predatory pricing, antitrust, competition, re- levant market, dominance, transportation, SS- NIP test, Reverse Cellophane Fallacy, Office for the Protection of Competition, STUDENT AGENCY, s.r.o.