Systém pro zjednodušení tvorby umělé inteligence ve hrách
Software System Simplifying AI Development in Computer Games
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53024Identifikátory
SIS: 130391
Kolekce
- Kvalifikační práce [11325]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Keznikl, Jaroslav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
20. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Na tvorbě umělé inteligence (artificial intelligence, dále AI) do počítačových her se v dnešní době běžně podílí lidé, kteří jsou sice specialisty ve svém oboru, ale nejsou programátory. Proto bylo nutné vyvinout nástroj pro tvorbu AI snadno použitelný i bez znalosti programování. Pro tvorbu umělé inteligence se ukázal velice vhodný koncept Behavior trees. Na základě konceptu byl jako součást bakalářské práce vytvořen framework v jazyce C# pro platformu .NET nazvaný Revive, který umožňuje tvorbu umělé inteligence užitím grafického editoru, je snadno implementovatelný ve hrách a poskytuje možnost sledovat průběh rozhodování zapnutím ladícího režimu. Důraz byl kladen především na jednoduchost implementace do hry. Revive lze reálně použít pro tvorbu AI do her. Demonstrace jednoduché simulace, užitím Revive frameworku, je přiložena k této práci.
Artificial intelligence (AI) in games is developed by programmers and AI designers. Designers are experts on AI but they are not programmers. Because of that there is a need to create a tool which non-programmers can use in an easy way. The Behavior trees have proven as a very good concept for creating an AI. The concept of Behavior trees enabled the development of Revive framework which is part of this work. The Framework is developed in C# for .NET platform. Revive framework contains a graphical editor which enables creating of the Behavior trees. It has also been designed with a strong focus on ease of implementation and therefore it can be easily implemented in the games. The framework also provides an option to oversee the decision process of Behavior tree. Revive can be used by small games and demonstration of Revive usage is part of this work.