Stimulace grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku
Stimulation of Graphomotoric Development of Pre-School Children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/53019/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53019Identifikátory
SIS: 123983
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komárková, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dětská kresba, dítě předškolního věku, grafomotorický kurz, grafomotorikaKlíčová slova (anglicky)
Child's drawing, preschool age children, graphomotorical course, graphomotoricsBakalářská práce je zaměřena na popis, sledování a stimulaci grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku. Je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá vývojem jedince v předškolním věku, hygienickými a pracovními návyky, které jsou důležité pro grafomotorický rozvoj. Dále se věnuje vývoji grafomotoriky a kresby. Součástí je i popis grafomotorických obtíží a následně programů, které napomáhají stimulaci grafomotorického vývoje. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je sledování a popis efektu grafomotorické stimulace u dětí navštěvujících konkrétní grafomotorický kurz. Sledován je stav a následně posun sedmi dětí ve vybraných oblastech před kurzem a po absolvování kurzu. To vše je realizováno formou kazuistické studie.
The thesis is focused on the description, monitoring and stimulation graphomotorics development of preschool children. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the development of the individual in preschoolers, hygiene and work habits which are important for graphomotorical development. It also discusses the development of graphomotorics and drawings. It also includes a description of graphomotor difficulties and subsequently programs that help stimulate graphomotorics development. The practical part consists of a qualitative research whose objective is to monitor a description of the effect graphomotoric stimulation in children attending a particular graphomotorical course. There is monitored the status and then move of seven children in selected areas before the course and after the course in the form of published case studies.