Firemní kultura vs. hodnotová orientace jejích zaměstnanců
Corporate culture vs. employees value orientation
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52601Identifiers
Study Information System: 125791
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Tuček, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
24. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Sociologie práce, sociologie organizace, firemní kultura, globalizace, hodnoty, lidské zdroje, nadnárodní společnostiKeywords (English)
corporate culture, culture, value orientation, globalization, sociology of work, human resourcesFirmy působící na globální úrovni se musí mimo jiné vypořádat s kulturními rozdíly. Ty mohou být zdrojem nesrovnalostí při zavádění firemní kultury, kterou si s sebou přináší firma ze své mateřské země. Diplomová práce se proto zabývá možnými problémy, které mohou vzniknout v americké firmě podnikající na českém trhu. Nejprve se práce zabývá vymezením teoretického rámce (proměny světa práce, globalizace, kultura, firemní kultura atp.), aby mohl být ve druhé části proveden vlastní výzkum ohledně přijímaní americké firemní kultury českými zaměstnanci. Vzhledem k provedenému vlastnímu výzkumu je část práce věnována také problematice výzkumu hodnotové a orientace a firemní kultury. Na základě výsledků mezinárodních šetření hodnotové orientace a textů zabývajících se vztahem české a americké populace k světu práce jsou v diplomové práci nalezena místa, která by při přenosu americké firemní kultury na naše území mohla být problematická. Navazující vlastní šetření zkoumá vnímání firemní kultury zaměstnanci pražské pobočky americké firmy. Šetření slouží také jako nástroj k ověření existence problematických míst zjištěných v předchozí části práce.
Global companies have to deal with cultural differences which may be source of misun-derstanding in the moment when company expands in to the new location and tries to introduce own organizational culture in different country. This diploma thesis tries to identify possible complications which might arise to an American company running business in the Czech milieu. At the beginning the thesis introduces main terminology and theoretical concepts related to the topic (labour market changes, globalization, culture, organizational culture etc.). The second part of the thesis is dedicated to the results of own survey made among the employees in the Czech office of an American company. Survey is based on the results of the analysis of documents about Czech and American values (mainly about values related to the work) and is trying to analyze how Czech employees accept American corporate culture. Survey tries also to confirm differences which are rising from cultural value orientation of Czech and American population.