Extrémní formy násilí na školách Fenomén střelby na školách
Extreme Form of School Violence School Shooting Phenomenon
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52579Identifiers
Study Information System: 111755
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Cimrmannová, Tereza
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social and Charity Work
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Střelba na škole, agresivita mladistvých, deprese, šikana, násilné chování, vyhrožování, sebevraždaKeywords (English)
School shooting, juvenile aggression, depression, bulliyng, violent behavior, threatening, suicideTato práce nabízí náhled do problematiky extrémní formy násilí, která se může udát v prostorách školy: situace, kdy student zaútočí střelnou zbraní a ohrožuje své spolužáky, přátele i učitele. Počty případů střelby na škole se během posledních deseti let rapidně zvyšují. Kromě Spojených států amerických dochází k útoku studentů i v Evropě. V této práci je popsáno šest případů, kdy ke střelbě na škole došlo, nebo bylo neštěstí zamezeno díky zásahu třetí strany. Případy střelby na škole vyvolávají masivní pozornost a spekulace médií nedává prostor pro objektivní zvážení možných příčin jednání pachatelů a jejich motivace.
This thesis provides insight into the issue of extreme form of violence, which may be happening in school areas: situation, when armed student attacks his classmates, friends and teachers. The numbers of cases of school shooting rapidly increasing during the last decade. Except the United States, are cases of school shooting in Europe. This thesis describes six cases, when the shool shooting happened, or the cases, when the intervention of third party interved the misfortune. Cases of school shooting causing massive attention and media speculation leaves no room for objective consideration of the possible causes of the perpetrators acting, or their motivations.