Význam asistenta pedagoga na základní škole
Meaning of the Teaching Assistant at the Elementary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/5246Identifikátory
SIS: 160710
Kolekce
- Kvalifikační práce [19096]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Asistent pedagoga, škola, učitel, žák, spolupráce asistenta a pedagoga, spolupráce školy a rodičůKlíčová slova (anglicky)
Asistant of Teacher, School, Teacher, Pupil, Teacher and Asistant Cooperation, School and Family CooperationDiplomová práce se zabývá problematikou asistenta pedagoga na běžných základních školách. Zaměřuje se na význam a přínos této pozice na základních školách z pohledu pedagogů, asistentů pedagoga, zástupců vedení škol a samotných žáků. Teoretická část se věnuje širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Empirická část se zaobírá koncepcí zapojení asistenta pedagoga na vybraných základních školách a dále mapuje význam a přínos asistenta pedagoga na těchto základních školách za použití dotazníků s otevřenými otázkami pro pedagogy a asistenty pedagoga a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vedení škol a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledkem práce je zhodnocení jednotlivých koncepcí zapojení asistenta pedagoga na vybraných základních školách a přinesení důkazů využití a přínosu této pozice na základních školách běžného typu.
This study opens the question of the teaching assistant at the mainstream Elementary schools. It is focused on the role of teaching Assistant in respect to the teachers, the representatives of the school management, pupils and teaching assistants it selves. The core theoretical interest of this study is to describe extensively this position deployed in the Czech Republic Educational System through the inclusive education. The empirical part includes the entire philosophy of employment such a position at the chosen mainstream schools. It survey teaching assistant work while using the form with the open questions for the teachers and teaching assistants, semistructured interviews with the representatives of the school management as well as with the pupils with statements of special educational need. The outcome of the master's project comprise all the conceptions of deployment of the teaching assistant into the Elementary schools and brings the evidence of the usage and benefit of this position.