CSR aktivity Dopravního podniku hlavního města Prahy v letech 2008-2011
CSR activities of the Prague Public Transport Company in 2008-2011
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52457Identifiers
Study Information System: 121599
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Společenská odpovědnost firem, Dopravní podnik hl. m. Prahy, CSR aktivity firmy, firemní komunikace a kultura, doprava a kulturaKeywords (English)
Corporate Social Responsibility, Prague Public Transport Company, CSR activities, corporate communication and culture, transport and culturePráce popisuje společenskou odpovědnost Dopravního podniku hl.m. Prahy v určeném časovém období. V úvodu je koncept CSR zasazen do širšího rámce. Na základě různých přístupů je vymezen samotný termín CSR v souvislosti se současnou diskusí o stanovení jednotné definice. Dále práce mapuje společenskou odpovědnost v oblasti poskytování hromadné dopravy. Jednotlivé kampaně společnosti jsou konfrontovány s teoretickými přístupy s cílem zhodnotit celkové společensky odpovědné vyznění podniku. V závěru se práce věnuje firemní komunikaci a kultuře.
The main goal of this project is to describe social responsibility of Prague Public Transport Company within the specified period. The concept of CSR is set in a broader context in the introduction. The term CSR is defined according to the different approaches in relation to current debates about a single definition. Further, the project presents social responsibility in the field of public transport. Each company's campaign is compared with theoretical approaches in order to assess the overall tone of socially responsible business. At the end the project pays attention to corporate communication and culture.