Válečná propaganda v Německu a na okupovaných územích v letech 1939-1945
War Propaganda in Germany and Occupied Countries in years 1939-1945
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52453Identifikátory
SIS: 125819
Katalog UK: 990016013810106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Propaganda, druhá světová válka, Adolf Hitler, Joseph Goebbels, NěmeckoKlíčová slova (anglicky)
Propaganda, Second World War, Adolf Hitler, Joseph Goebbels, Germany(abstrakt) Tématem této diplomové práce je německá válečná propaganda v období druhé světové války, tedy od 1. září 1939 do května 1945, kdy došlo k porážce nacistického režimu spojeneckými vojsky. Práce je sestavena z několika částí - z definice pojmu propaganda, jejího stručného historického vývoje do 20. století a nástupu moderní propagandy, nacistické propagandy do roku 1939 (s patřičným zaměřením na zlomové okamžiky), z propagandy před válkou a v jejích prvních letech a její podoby po tom, co začala být zřejmá porážka. Diplomová práce se zaměřuje také na dvě ústřední postavy německé válečné propagandy - Adolfa Hitlera a říšského ministra propagandy, doktora Josepha Geobbelse a snaží se zhodnotit jejich vliv a roli na vytváření obrazu vlastní armády a nepřítele.
The topic of this thesis is a German war propaganda during the Second World War, that is from 1st of September 1939 to May 1945, when the Nazi regime was defeated by allied troops. The work is composed of several parts - the definition of propaganda, its brief historical development to 20th century and the advent of modern propaganda and Nazi propaganda until 1939 (with focus on turning points), the propaganda before the war and in its early years and propaganda appearance after defeat became apparent. The thesis also focuses on two central figures of the German war propaganda - Adolf Hitler and the Reich Minister of Propaganda, Dr. Joseph Geobbelse and is trying to assess their impact and role in creating an image of their own army and the enemy.
