Zobrazit minimální záznam

Analysis of Czech dailies' content in relation to political parties during election campaign before municipal elections in Prague
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorKodým, Václav
dc.date.accessioned2017-05-15T15:44:37Z
dc.date.available2017-05-15T15:44:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52233
dc.description.abstractDiplomová práce "Analýza obsahu českých deníků ve vztahu k politickým stranám kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010" vychází z předpokladu, že média a politika se navzájem velmi silně ovlivňují. V teoretické části nejdříve vymezuje roli médií ve společnosti a popisuje vývoj vnímání role novinářů. Na teoretickém konceptu mediatizace vysvětluje vzájemné působení mediální a politické logiky. V následující kapitole přináší pohled na historický vývoj politické komunikace s ohledem na její probíhající transformaci. Poté vymezuje několik pojmů, které jsou k popisu tohoto procesu ustáleny a s její proměnou spojovány. Zvláště se věnuje definici pojmu personalizace, kterou rozděluje na dvě formy, individualizaci a privatizaci. Přináší teoretické vymezení tohoto konceptu a jeho kritické zhodnocení. V druhé části nejdříve představuje jednotlivé strany a deníky a krátce představuje komunální volby v České republice. Následně se za použití metody kvantitativní obsahové analýzy zabývá zjišťováním míry pozornosti, kterou v období jedenácti týdnů před volbami do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010 věnovaly tištěné deníky stranám a jejich kandidátům. V rámci tohoto výzkumu se ještě snaží v mediálních obsazích odhalit míru personalizace a jejích forem v definovaném teoretickém...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma Thesis "Analysis of Czech dailies' content in relation to political parties during election campaign before municipal elections in Prague" presupposes that media and politics influence each other very strongly. In the theoretical part it first presents the media's role in society and describes the journalists' role evolution. Using the concept of mediatization it explains the media and political logic(s) inter-relation. In the next chapter it presents the historical development of political communication with regards to its ongoing transformation. After that it explains several concepts that are used when describing this process. Particularly it presents the concept of personalization and describes its two forms followed by definitions and critical evaluation of the concepts. In the empirical part it first presents the parties, dailies and municipal elections in the Czech Republic. Using the research method of quantitative content analysis it tries to find out the amount of attention/space that parties and candidates got in the newspapers during eleven weeks before the municipal elections in Prague in 2010. As a second step it tries to find out the level of personalization and its pre-defined forms. In the final part it presents the results and suggests possible extensions of the research.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpolitikacs_CZ
dc.subjectkomunální volbycs_CZ
dc.subjectdenní tiskcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectpersonalizacecs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectpoliticsen_US
dc.subjectmunicipal electionsen_US
dc.subjectdaily pressen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectpersonalizationen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.titleAnalýza obsahů českých deníků ve vztahu k politickým stranám a jejich lídrům kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111928
dc.title.translatedAnalysis of Czech dailies' content in relation to political parties during election campaign before municipal elections in Pragueen_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001605088
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Analýza obsahu českých deníků ve vztahu k politickým stranám kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010" vychází z předpokladu, že média a politika se navzájem velmi silně ovlivňují. V teoretické části nejdříve vymezuje roli médií ve společnosti a popisuje vývoj vnímání role novinářů. Na teoretickém konceptu mediatizace vysvětluje vzájemné působení mediální a politické logiky. V následující kapitole přináší pohled na historický vývoj politické komunikace s ohledem na její probíhající transformaci. Poté vymezuje několik pojmů, které jsou k popisu tohoto procesu ustáleny a s její proměnou spojovány. Zvláště se věnuje definici pojmu personalizace, kterou rozděluje na dvě formy, individualizaci a privatizaci. Přináší teoretické vymezení tohoto konceptu a jeho kritické zhodnocení. V druhé části nejdříve představuje jednotlivé strany a deníky a krátce představuje komunální volby v České republice. Následně se za použití metody kvantitativní obsahové analýzy zabývá zjišťováním míry pozornosti, kterou v období jedenácti týdnů před volbami do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010 věnovaly tištěné deníky stranám a jejich kandidátům. V rámci tohoto výzkumu se ještě snaží v mediálních obsazích odhalit míru personalizace a jejích forem v definovaném teoretickém...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma Thesis "Analysis of Czech dailies' content in relation to political parties during election campaign before municipal elections in Prague" presupposes that media and politics influence each other very strongly. In the theoretical part it first presents the media's role in society and describes the journalists' role evolution. Using the concept of mediatization it explains the media and political logic(s) inter-relation. In the next chapter it presents the historical development of political communication with regards to its ongoing transformation. After that it explains several concepts that are used when describing this process. Particularly it presents the concept of personalization and describes its two forms followed by definitions and critical evaluation of the concepts. In the empirical part it first presents the parties, dailies and municipal elections in the Czech Republic. Using the research method of quantitative content analysis it tries to find out the amount of attention/space that parties and candidates got in the newspapers during eleven weeks before the municipal elections in Prague in 2010. As a second step it tries to find out the level of personalization and its pre-defined forms. In the final part it presents the results and suggests possible extensions of the research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016050880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV