Zobrazit minimální záznam

Media image of women's beauty in ELLE magazine
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorDoležalová, Nikola
dc.date.accessioned2017-05-15T15:35:14Z
dc.date.available2017-05-15T15:35:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52201
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zobrazováním ženské krásy v časopise ELLE. V teoretické části se věnuje postupně pojmu krásy, vývoji ideálu krásy a vlivu médií na člověka. Předkládá dosavadní přístupy a výzkumy, které se zabývaly krásou v médiích, konkrétně se zaměřuje na zobrazování ženské krásy v médiích; důvody, proč ženy přijímají ideál krásy prezentovaný médií; realističností krásy v médiích a možným vlivem médií na sebehodnocení žen. Práce rovněž předkládá stručný vývoj časopisů pro ženy a jejich současnou situace na českém trhu. V závěru pak diplomová práce kriticky zkoumá kampaně, které se zaměřují na nereálné ideály krásy v médiích. Práce používá smíšenou výzkumnou metodu, obsahovou analýzou zkoumá, jaké fotografie žen (mimo inzerci i včetně inzerce) se v časopise objevují nejčastěji a jaká je tematická agenda článků. Sémiotická analýza zkoumá podrobně titulní strany a poselství, které se na nich objevuje. Cílem analýzy je zjistit, jak je žena na fotografiích nejčastěji zobrazována a jaké množství článků se zabývá tematikou vzhledu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the ways of depicting female beauty in ELLE magazine. In the theoretical part, the concept of beauty is defined and the development of the ideal of beauty and the influence of the media on people are described. The attitudes and research on beauty in the media are mentioned and primarily the emphasis is put on depiction of female beauty in the media. The reasons for women accepting the ideal of beauty presented by the media, the real nature of beauty in the media and the possible influence on women's self-esteem are dealt with, as well. The thesis also introduces the development of female magazines and their current role on the Czech market. At the end of the thesis, the campaigns aiming at unreal ideal of beauty in the media are critically evaluated. Mixed research method is used in the thesis; by means of the content analysis the photos of women (in advertisements as well as other pictures) are investigated with emphasis on their characteristics and in connection with the topic of the articles. The semiotic analysis examines the front pages and the message they convey. The aim of the analysis was to determine the most frequent depiction of women and to establish the proportion of articles dealing with appearance.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVliv médiícs_CZ
dc.subjectkrásacs_CZ
dc.subjectštíhlý ideálcs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectsémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectthe influence of mediaen_US
dc.subjectthin idealen_US
dc.subjectself-imageen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.titleMediální obraz ženské krásy v časopise ELLEcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125956
dc.title.translatedMedia image of women's beauty in ELLE magazineen_US
dc.contributor.refereeBaslarová, Iva
dc.identifier.aleph001605084
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zobrazováním ženské krásy v časopise ELLE. V teoretické části se věnuje postupně pojmu krásy, vývoji ideálu krásy a vlivu médií na člověka. Předkládá dosavadní přístupy a výzkumy, které se zabývaly krásou v médiích, konkrétně se zaměřuje na zobrazování ženské krásy v médiích; důvody, proč ženy přijímají ideál krásy prezentovaný médií; realističností krásy v médiích a možným vlivem médií na sebehodnocení žen. Práce rovněž předkládá stručný vývoj časopisů pro ženy a jejich současnou situace na českém trhu. V závěru pak diplomová práce kriticky zkoumá kampaně, které se zaměřují na nereálné ideály krásy v médiích. Práce používá smíšenou výzkumnou metodu, obsahovou analýzou zkoumá, jaké fotografie žen (mimo inzerci i včetně inzerce) se v časopise objevují nejčastěji a jaká je tematická agenda článků. Sémiotická analýza zkoumá podrobně titulní strany a poselství, které se na nich objevuje. Cílem analýzy je zjistit, jak je žena na fotografiích nejčastěji zobrazována a jaké množství článků se zabývá tematikou vzhledu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the ways of depicting female beauty in ELLE magazine. In the theoretical part, the concept of beauty is defined and the development of the ideal of beauty and the influence of the media on people are described. The attitudes and research on beauty in the media are mentioned and primarily the emphasis is put on depiction of female beauty in the media. The reasons for women accepting the ideal of beauty presented by the media, the real nature of beauty in the media and the possible influence on women's self-esteem are dealt with, as well. The thesis also introduces the development of female magazines and their current role on the Czech market. At the end of the thesis, the campaigns aiming at unreal ideal of beauty in the media are critically evaluated. Mixed research method is used in the thesis; by means of the content analysis the photos of women (in advertisements as well as other pictures) are investigated with emphasis on their characteristics and in connection with the topic of the articles. The semiotic analysis examines the front pages and the message they convey. The aim of the analysis was to determine the most frequent depiction of women and to establish the proportion of articles dealing with appearance.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016050840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV