Marketing neziskových organizací se zaměřením na marketingovou komunikaci Nadace Naše dítě
Marketing of non-profit organizations focusing on marketing communication of the Foundation Naše dítě
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51961Identifikátory
SIS: 134769
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunda, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
9. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
marketingová komunikace - marketing služeb - komunikační mix - neziskový sektor - nestátní neziskové organizaceKlíčová slova (anglicky)
marketing communication - marketing services - communicational mix - non-profit sector - non-governmental non-profit organizationsBakalářská práce "Marketing neziskových organizací se zaměřením na marketingovou komunikaci Nadace Naše dítě" se soustředí na relativně mladou problematiku užití marketingových metod v oblasti neziskového sektoru, jež se vyznačuje řadou specifik na rozdíl od klasičtějšího využití marketingu v profitové oblasti. Práce je členěna do dvou částí - teoretické a praktické. V rámci teoretické části jsou prvotně uvedeny hlavní atributy marketingu služeb, jakožto širokého vědního oboru, pod který se tematicky řadí marketing neziskového sektoru, jež je klíčový pro tuto práci. Ústřední předmět práce také úzce souvisí s disciplínou sociálního marketingu využívající nástrojů a metod sociální reklamy, které jsou charakterizovány následně. Práce se v další části snaží postihnout především hlavní specifika užití marketingu v neziskovém sektoru, zejména marketingovou komunikaci. Praktická část vycházející z části teoretické se soustředí konkrétně na marketingovou komunikaci "Nadace Naše dítě". Sleduje druhy komunikace Nadace a cílové skupiny, na které je zaměřena. klíčová slova: marketingová komunikace, marketing služeb, komunikační mix, neziskový sektor, nestátní neziskové organizace
This bachelor's thesis "Marketing of non-profit organizations focusing on marketing communication of the Foundation Naše dítě" is focused on relatively new issue of using marketing methods in non-profit sector, its specifics in comparison with more common marketing methods widely applied in the profit sphere. This thesis consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part the main attributes of marketing services as the scientific branch are introduced. This subject includes non-profit sector as well, which is the key issue of this thesis. This studies is also based on relating discipline social marketing, using methods and tools of social advertising, that are mentioned later. Practical part of the thesis is focused on marketing communication, specifically of the Foundation Naše dítě. key words: marketing communication, marketing services, communicational mix, non-profit sector, non- governmental non-profit organizations