dc.contributor.advisor | Polášek, Martin | |
dc.creator | Merklová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T15:03:22Z | |
dc.date.available | 2020-08-27T15:03:22Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/51712 | |
dc.description.abstract | Poradní orgány a expertíza v české politice - Epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu Bc. Kateřina Merklová Diplomová práce Diplomová práce Poradní orgány a expertíza v české politice - Epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu se ve své nejobecnější rovině zabývá vztahem politiky a expertízy. Nositelem vědeckého poznání je v našem případě tzv. epistémická komunita, na kterou nahlížíme jako na samostatného aktéra v politickém procesu. V teoretické části práce vysvětlujeme koncept epistémických komunit v jeho původní definici spolu s kritikou a případovými studiemi, které se koncept snažily použít na nejrůznější empirický materiál. Stejně jako většina autorů jsme se vydali cestou, na které jsme definici na několika místech podstatně rozvolnili a jednotlivá rigidní definiční kritéria zproblematizovali a upravili. Empirická část práce představuje případovou studii (N=4), která za použití komparativní metody analyzuje variabilní vliv čtyř konkrétních epistémických komunit (skupina tvůrců Bílé knihy terciárního vzdělávání, Bezděkova komise, Druhá Bezděkova komise a Národní ekonomická rada vlády) na utváření veřejné politiky v daném odvětví a také zdroje tohoto vlivu. S ohledem na náš výzkumný záměr a otázky jsme pro samotný výzkum použili... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Advisory Bodies and Expertise in the Czech Politics - Epistemic Communities and the Influence on the Reforms of Higher Education and Pension System Master thesis Bc. Kateřina Merklová The Master thesis Advisory Bodies and Expertise in the Czech Politics - Epistemic Communities and the Influence on the Reforms of Higher Education and Pension System concerns with the relation between politics and expertise. So-called epistemic community represents the knowledge interpreter that we consider an independent actor in the political process. In the theoretical part of the text, we have explained the original definition of the concept as well as its critics and case studies that cover various contexts. Following most of the authors, we have applied a looser definition of the concept and deconstructed its rigid criteria. The empirical part of the thesis presents a case study (N=4) based on comparative methods that analyzes variable influence of four particular epistemic communities (the authors of the White Paper on Tertiary Education, Bezdek's Committee, Bezdek's Committee II, and the National Economic Council) on policy-making process and its sources. Regarding our intention and research questions, we have chosen two qualitative methods - in-depth interviews and content analysis of relevant texts. We have... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Epistemic community | en_US |
dc.subject | public policy | en_US |
dc.subject | reform of higher education | en_US |
dc.subject | reform of pension system | en_US |
dc.subject | advisory bodies | en_US |
dc.subject | expertise | en_US |
dc.subject | policy networks | en_US |
dc.subject | social networks | en_US |
dc.subject | theory of epistemic communities | en_US |
dc.subject | policy entrepreneur | en_US |
dc.subject | window of opportunity | en_US |
dc.subject | garbage can model | en_US |
dc.subject | cognitive frameworks | en_US |
dc.subject | OECD | en_US |
dc.subject | Epistémická komunita | cs_CZ |
dc.subject | veřejné politiky | cs_CZ |
dc.subject | reforma vysokoškolského vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | důchodová reforma | cs_CZ |
dc.subject | poradní orgány | cs_CZ |
dc.subject | expertíza | cs_CZ |
dc.subject | politické sítě | cs_CZ |
dc.subject | sociální sítě | cs_CZ |
dc.subject | teorie epistémických komunit | cs_CZ |
dc.subject | politický hybatel | cs_CZ |
dc.subject | okno příležitostí | cs_CZ |
dc.subject | teorie odpadkové koše | cs_CZ |
dc.subject | kognitivní rámce | cs_CZ |
dc.subject | OECD | cs_CZ |
dc.title | Poradní orgány a expertíza v české politice : epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-19 | |
dc.description.department | Ústav politologie | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Political Science | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 124777 | |
dc.title.translated | Advisory bodies and expertise in the Czech politics : epistemic communities and the influence on the reforms of higher education and pension system | en_US |
dc.contributor.referee | Vargovčíková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001626569 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Politické teorie a současné dějiny | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Political Theories and Contemporary History | en_US |
thesis.degree.program | Politologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Political Science | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav politologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Political Science | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Politické teorie a současné dějiny | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Political Theories and Contemporary History | en_US |
uk.degree-program.cs | Politologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Political Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Poradní orgány a expertíza v české politice - Epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu Bc. Kateřina Merklová Diplomová práce Diplomová práce Poradní orgány a expertíza v české politice - Epistémické komunity a jejich vliv na vysokoškolskou a důchodovou reformu se ve své nejobecnější rovině zabývá vztahem politiky a expertízy. Nositelem vědeckého poznání je v našem případě tzv. epistémická komunita, na kterou nahlížíme jako na samostatného aktéra v politickém procesu. V teoretické části práce vysvětlujeme koncept epistémických komunit v jeho původní definici spolu s kritikou a případovými studiemi, které se koncept snažily použít na nejrůznější empirický materiál. Stejně jako většina autorů jsme se vydali cestou, na které jsme definici na několika místech podstatně rozvolnili a jednotlivá rigidní definiční kritéria zproblematizovali a upravili. Empirická část práce představuje případovou studii (N=4), která za použití komparativní metody analyzuje variabilní vliv čtyř konkrétních epistémických komunit (skupina tvůrců Bílé knihy terciárního vzdělávání, Bezděkova komise, Druhá Bezděkova komise a Národní ekonomická rada vlády) na utváření veřejné politiky v daném odvětví a také zdroje tohoto vlivu. S ohledem na náš výzkumný záměr a otázky jsme pro samotný výzkum použili... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Advisory Bodies and Expertise in the Czech Politics - Epistemic Communities and the Influence on the Reforms of Higher Education and Pension System Master thesis Bc. Kateřina Merklová The Master thesis Advisory Bodies and Expertise in the Czech Politics - Epistemic Communities and the Influence on the Reforms of Higher Education and Pension System concerns with the relation between politics and expertise. So-called epistemic community represents the knowledge interpreter that we consider an independent actor in the political process. In the theoretical part of the text, we have explained the original definition of the concept as well as its critics and case studies that cover various contexts. Following most of the authors, we have applied a looser definition of the concept and deconstructed its rigid criteria. The empirical part of the thesis presents a case study (N=4) based on comparative methods that analyzes variable influence of four particular epistemic communities (the authors of the White Paper on Tertiary Education, Bezdek's Committee, Bezdek's Committee II, and the National Economic Council) on policy-making process and its sources. Regarding our intention and research questions, we have chosen two qualitative methods - in-depth interviews and content analysis of relevant texts. We have... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav politologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016265690106986 | |