VZNIK INTERNETOVÉHO OBCHODU SPORTEX.CZ
CREATING OF INTERNET SHOP SPORTEX.CZ
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51065Identifiers
Study Information System: 73252
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
internetový obchod, e-marketing, internet, SportexKeywords (English)
internet shop, e-marketing, internet, SportexBakalářská práce popisuje postup tvorby internetového obchodu Sportex.cz od počátečního záměru až po vybudování obchodně úspěšného internetového obchodu. Jsou popsány a odůvodněny zvolené jednotlivé kroky postupu, tj. koupě internetového e-shopového řešení, výběr domény, marketingové metody. V práci jsou využity bohaté zkušenosti autora s provozováním internetového obchodu Sportex.cz, který je provozován přes tři roky a je východiskem pro popis veškerých postupů v internetovém podnikání. Celá práce je rozdělena na tři části: představení firmy, popis jednotlivých postupů s vyhodnocením a závěrečné vyhodnocení. Popisem jednotlivých postupů jsou vysvětleny důvody zvolených kroků a vyhodnocení shrnuje přínos vybraných postupů. V závěrečném vyhodnocení jsou všechny zvolené postupy zkoumány a na jejím základě jsou pak navržena případná účinnější řešení. Klíčová slova: internetový obchod, e-marketing, internet, Sportex
The thesis describes the process of creating an internet shop Sportex.cz from its beginning. The aim is to describe and explain each step of this process. First, buying online e-shop solutions, then choosing a domain name and managing the business to create a successful online store. I have been in the internet busines for over three years and have extensive experience with running an e-shop, Sportex.cz, which serves as an example for describing all procedures. The process and the thesis are divided into three parts. Prezentation of company, description of individual procedures and their evaluation and final evaluation. The description of individual procedures explains my choice of the steps I selected. In the Final evaluation I describe and sum up the results of the individual steps. Keywords: internet shop, e-marketing, internet, Sportex