Služba "eBooks on Demand" v České republice
"eBooks on Demand" Service in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50981Identifiers
Study Information System: 97044
CU Caralogue: 990013888180106986
Collections
- Kvalifikační práce [24979]
Author
Advisor
Referee
Sakastrová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
14. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
digitalizace, elektronická kniha, Elektronické knihy na objednávku, EOD, historický fond, kooperativní projektKeywords (English)
cooperative project, digitization, electronic book, eBooks on Demand, EOD, historical book collectionBakalářská práce představuje evropský kooperativní projekt Elektronické knihy na objednávku - Evropská knihovní síť (eBooks on Demand - A European Library Network, EOD) a stejnojmennou službu, jejímž cílem je digitalizace historických tisků na objednávku. První část práce přináší obecný vhled do historie projektu, popisuje cíle, klíčové aktivity pro- jektu a technologické postupy služby. Dále se práce zaměřuje na popis současného stavu služby EOD v České republice. Poslední část představuje nástroje propagace služby EOD a jejich případné rozšíření o nové možnosti.
This Bachelor thesis introduces European cooperative project Elektronické knihy na objednávku - Evropská knihovní síť (eBooks on Demand - A European Library Network, EOD) and homonymous service which aims to digitize rare books on customer's demand. customer's demand. The first part of thesis describes the project in generally way regarding its history, describing goals, key activities, and technological workflow of EOD service. Furthermore the thesis focuses on describing current situation of EOD service in the Czech Republic. The last part presents the promotional tools of EOD service and their possible new opportunities.
