Zobrazit minimální záznam

Anatomie padoušství: pojetí antagonisty v tragédiích a historických hrách Williama Shakespeara
dc.contributor.advisorHilský, Martin
dc.creatorŠtollová, Jitka
dc.date.accessioned2017-05-08T18:43:41Z
dc.date.available2017-05-08T18:43:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50749
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje analýze a porovnání postav padouchů v hrách Williama Shakespeara Othello a Richard III. Základem pro zkoumání je polemika s esejí F. R. Leavise "Ďábelský intelekt a vznešený hrdina: aneb sentimentalistický Othello", jejíž hlavní myšlenky jsou shrnuty a následně kriticky zhodnoceny v kapitole 2. Závěry vyplývající z tohoto hodnocení se stávají impulzy pro vlastní analýzu Jaga a Richarda III., která má za cíl zdůraznit některé rysy Shakespearovy metody zobrazování postav padouchů. Zvláštní pozornost je věnována rozporu mezi jejich skutečnou zlomyslnou povahou a předstíraným čestným zdáním, chápaným jako zásadní pro celý koncept shakespearovského padoušství. V kapitole 3 jsou zkoumány jednotlivé strategie skrývání opravdového "bytí" za vnitřně utvořené a kontrolované "zdání", zejména pak ve vztahu k jazyku jako nástroji, který těmto strategiím slouží a zároveň je prozrazuje. Kapitola 4 postupuje od detailní a zaměřené analýzy k obecnému přehledu obou postav. Utváření identity Jaga a Richarda III chápe jako komplexní proces, na němž se spolupodílejí jak padouši, tak ostatní postavy: první formováním svého obrazu, druzí reakcí na něj. Práce zkoumá vybrané otázky, které přispívají k ukotvení obou shakespearovských padouchů jako výrazných a jedinečných postav, například jejich...cs_CZ
dc.description.abstractTHESIS ABSTRACT The thesis is concerned with the analysis and comparison of the villain characters from William Shakespeare's plays Othello and Richard III. The basis for the examination is the polemics with F. R. Leavis's essay "Diabolic Intellect and the Noble Hero: or The Sentimentalist's Othello", the main ideas of which are summarised and critically assessed in Chapter 2. The conclusions arising from the evaluation become the impulses for the analysis of Iago and Richard III which aims to highlight some aspects of Shakespeare's method of portrayal of villains. Special attention is paid to the issue of the contrast between the true villainous self and the pretended virtuous semblance which is considered vital for the whole concept of Shakespearean villainy. In Chapter 3, the characters' individual strategies of concealing their actual "being" with their internally created and controlled "seeming" identity are explored. Special attention is paid to their relation to the language as a tool which serves these strategies and, simultaneously, reveals them. Chapter 4 proceeds from a detailed and focused analysis to a general overview of the characters. It approaches the theme of the creation of Iago's and Richard III's identities as a complex process in which both the villains and other characters...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectWilliam Shakespearecs_CZ
dc.subjectFrank Raymond Leaviscs_CZ
dc.subjectrenesancecs_CZ
dc.subjectOthellocs_CZ
dc.subjectRichard IIIcs_CZ
dc.subjectpadoušstvícs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectWilliam Shakespeareen_US
dc.subjectFrank Raymond Leavisen_US
dc.subjectRenaissanceen_US
dc.subjectOthelloen_US
dc.subjectRichard IIIen_US
dc.subjectvillainyen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.titleAnatomy of villainy: the concept of an antagonist in tragedies and histories of William Shakespeareen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96435
dc.title.translatedAnatomie padoušství: pojetí antagonisty v tragédiích a historických hrách Williama Shakespearacs_CZ
dc.contributor.refereeNováková, Soňa
dc.identifier.aleph001389181
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje analýze a porovnání postav padouchů v hrách Williama Shakespeara Othello a Richard III. Základem pro zkoumání je polemika s esejí F. R. Leavise "Ďábelský intelekt a vznešený hrdina: aneb sentimentalistický Othello", jejíž hlavní myšlenky jsou shrnuty a následně kriticky zhodnoceny v kapitole 2. Závěry vyplývající z tohoto hodnocení se stávají impulzy pro vlastní analýzu Jaga a Richarda III., která má za cíl zdůraznit některé rysy Shakespearovy metody zobrazování postav padouchů. Zvláštní pozornost je věnována rozporu mezi jejich skutečnou zlomyslnou povahou a předstíraným čestným zdáním, chápaným jako zásadní pro celý koncept shakespearovského padoušství. V kapitole 3 jsou zkoumány jednotlivé strategie skrývání opravdového "bytí" za vnitřně utvořené a kontrolované "zdání", zejména pak ve vztahu k jazyku jako nástroji, který těmto strategiím slouží a zároveň je prozrazuje. Kapitola 4 postupuje od detailní a zaměřené analýzy k obecnému přehledu obou postav. Utváření identity Jaga a Richarda III chápe jako komplexní proces, na němž se spolupodílejí jak padouši, tak ostatní postavy: první formováním svého obrazu, druzí reakcí na něj. Práce zkoumá vybrané otázky, které přispívají k ukotvení obou shakespearovských padouchů jako výrazných a jedinečných postav, například jejich...cs_CZ
uk.abstract.enTHESIS ABSTRACT The thesis is concerned with the analysis and comparison of the villain characters from William Shakespeare's plays Othello and Richard III. The basis for the examination is the polemics with F. R. Leavis's essay "Diabolic Intellect and the Noble Hero: or The Sentimentalist's Othello", the main ideas of which are summarised and critically assessed in Chapter 2. The conclusions arising from the evaluation become the impulses for the analysis of Iago and Richard III which aims to highlight some aspects of Shakespeare's method of portrayal of villains. Special attention is paid to the issue of the contrast between the true villainous self and the pretended virtuous semblance which is considered vital for the whole concept of Shakespearean villainy. In Chapter 3, the characters' individual strategies of concealing their actual "being" with their internally created and controlled "seeming" identity are explored. Special attention is paid to their relation to the language as a tool which serves these strategies and, simultaneously, reveals them. Chapter 4 proceeds from a detailed and focused analysis to a general overview of the characters. It approaches the theme of the creation of Iago's and Richard III's identities as a complex process in which both the villains and other characters...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990013891810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV