Zobrazit minimální záznam

Gao Xingjian's Early Dramatic Work. Between Avant-garde and Tradition.
dc.contributor.advisorAndrš, Dušan
dc.creatorVimmrová, Pavlína
dc.date.accessioned2017-05-08T18:33:44Z
dc.date.available2017-05-08T18:33:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50704
dc.description.abstractGao Xingjianova raná dramatická tvorba - Mezi avantgardou a tradicí, bakalářská práce, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 2011, 51 str. V první části této bakalářské práce autorka představuje ranou dramatickou tvorbu spisovatele Gao Xingjiana, a to v kontextu jeho esejistické tvorby a teoretických východisek. Věnuje se zejména čtyřem hrám - Poplašnému signálu (1982), Autobusové zastávce (1983), Druhému břehu (1986) a Mezi životem a smrtí (1991). Skrze ně přibližuje autorovy dramatické postupy: práci s různými osobami řeči, použití zcizovacího efektu nebo praktické uplatnění Gaovy originální teorie "tří hereckých vrstev". Druhá část práce se věnuje nejvýznamnějším inspirativním zdrojům Gao Xingjianovy tvorby. V západní kultuře jde v první řadě o Samuela Becketta a Bertolta Brechta, v čínské o Pekingskou operu a čchanový buddhismus. Autorka dále porovnává vzájemné vztahy těchto inspirativních zdrojů (konkrétně vztah Beckettova díla ke čchanu a Brechtova díla k Pekingské opeře) a následně rozebírá jejich syntézu v Gao Xingjianově dramatickém díle.cs_CZ
dc.description.abstractGao Xingjian's Early Dramatic Work - Between Avant-garde and Tradition, bachelor thesis, Charles University in Prague, Faculty of Arts, Prague 2011, 51 pages. In the first part of her bachelor thesis the author presents Gao Xingjian's early dramatic work within the context of his essays and his theoretical thoughts. The author focuses mainly on four plays - Alarm Signal (1982), The Bus-stop (1983), The Other Shore (1986) and Between life and Death (1991). In these plays she points out Gao Xingjian's dramatic methods, e. g. the work with different persons of the pronoun, introduction of the alienation effect or a practical employment of Gao's "theory of triplication". The second part of present paper introduces the most influential sources of inspiration in Gao Xingjian's work. In the West it concerns Samuel Beckett and Bertolt Brecht, while in China it's Chan Buddhism and Beijing Opera. The author subsequently compares a mutual relations of these sources of inspiration, namely she relates Beckett's works to the Chan and Brecht's works to the Beijing Opera. The final part eventually analyses a specific synthesis of the different sources in Gao Xingjian's dramatic work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGao Xingjiancs_CZ
dc.subjectČínacs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectSamuel Beckettcs_CZ
dc.subjectBertolt Brechtcs_CZ
dc.subjectGao Xingjianen_US
dc.subjectChinaen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectSamuel Becketten_US
dc.subjectBertolt Brechten_US
dc.titleGao Xingjianova raná dramatická tvorba. Mezi avantgardou a tradicí.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-09
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86255
dc.title.translatedGao Xingjian's Early Dramatic Work. Between Avant-garde and Tradition.en_US
dc.contributor.refereeLomová, Olga
dc.identifier.aleph001405501
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChinese Studiesen_US
thesis.degree.disciplineSinologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSinologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enChinese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csGao Xingjianova raná dramatická tvorba - Mezi avantgardou a tradicí, bakalářská práce, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 2011, 51 str. V první části této bakalářské práce autorka představuje ranou dramatickou tvorbu spisovatele Gao Xingjiana, a to v kontextu jeho esejistické tvorby a teoretických východisek. Věnuje se zejména čtyřem hrám - Poplašnému signálu (1982), Autobusové zastávce (1983), Druhému břehu (1986) a Mezi životem a smrtí (1991). Skrze ně přibližuje autorovy dramatické postupy: práci s různými osobami řeči, použití zcizovacího efektu nebo praktické uplatnění Gaovy originální teorie "tří hereckých vrstev". Druhá část práce se věnuje nejvýznamnějším inspirativním zdrojům Gao Xingjianovy tvorby. V západní kultuře jde v první řadě o Samuela Becketta a Bertolta Brechta, v čínské o Pekingskou operu a čchanový buddhismus. Autorka dále porovnává vzájemné vztahy těchto inspirativních zdrojů (konkrétně vztah Beckettova díla ke čchanu a Brechtova díla k Pekingské opeře) a následně rozebírá jejich syntézu v Gao Xingjianově dramatickém díle.cs_CZ
uk.abstract.enGao Xingjian's Early Dramatic Work - Between Avant-garde and Tradition, bachelor thesis, Charles University in Prague, Faculty of Arts, Prague 2011, 51 pages. In the first part of her bachelor thesis the author presents Gao Xingjian's early dramatic work within the context of his essays and his theoretical thoughts. The author focuses mainly on four plays - Alarm Signal (1982), The Bus-stop (1983), The Other Shore (1986) and Between life and Death (1991). In these plays she points out Gao Xingjian's dramatic methods, e. g. the work with different persons of the pronoun, introduction of the alienation effect or a practical employment of Gao's "theory of triplication". The second part of present paper introduces the most influential sources of inspiration in Gao Xingjian's work. In the West it concerns Samuel Beckett and Bertolt Brecht, while in China it's Chan Buddhism and Beijing Opera. The author subsequently compares a mutual relations of these sources of inspiration, namely she relates Beckett's works to the Chan and Brecht's works to the Beijing Opera. The final part eventually analyses a specific synthesis of the different sources in Gao Xingjian's dramatic work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
dc.identifier.lisID990014055010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV