Zobrazit minimální záznam

Fragmentace a Oddělenost v krách Samuela Becketta
dc.contributor.advisorPilný, Ondřej
dc.creatorHalášková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-08T17:33:44Z
dc.date.available2017-05-08T17:33:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50435
dc.description.abstractTato práce zkoumá různé úrovně fragmentace a nespojitosti v dramatických dílech Samuela Becketta Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days a Play. Nejdříve označí určité koncepty jako fragmentované; v souvislosti s fragmentací a nespojitostí zkoumá koncepty jazyka, času, identity a reality. Motivací této části výzkumu bylo odhalení subjektivity a mnohotvárnosti daných konceptů a zjišťování, jakým způsobem jsou zastoupeny ve zkoumaných dramatech. Práce dále zkoumá Beckettovo užití fragmentace a rozštěpenosti ve vzájemné souvislosti s neúplností. Všímá si přitom důležitosti toho, co je v dílech přítomno, ale i toho, co absentuje. Ve druhé kapitole práce zkoumá vztah formy a funkce jazyka a zabývá se jednotlivými faktory ovlivňujícími jedincovo vnímání jazyka. Jazyk je nahlížen z pohledu subjektivního, kontextuálního a sociálního. Postavy zkoumaných děl dokazují, že jazyk je komplexní vyjadřovací formou, která nezřídka vede ke komunikačním neshodám. Třetí kapitola zkoumá fragmentaci a subjektivitu času, identity a reality. Čas je nahlížen ve vztahu k postavám děl: zkoumá se, jak postavy vnímají minulost a přítomnost a odhaluje se subjektivita času. Čas je dále nahlížen jako spouštěč fragmentace identity, která se tak v čase proměňuje. Fragmentace identity je potom zkoumána ve vztahu k rozporům těla a...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to explore different levels of fragmentation and disjointedness in Samuel Beckett's Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days, and Play. Firstly, certain concepts are exposed as being fragmentary. The concepts which are examined in relation to fragmentation and disjointedness are language, time, identity, and reality. The motivation behind this part of the research was to expose the subjectivity and multiplicity of these concepts, and to examine how they function in the four treated plays. Furthermore, this thesis seeks to examine Beckett's use of fragmentation and disjointedness in correlation with incompleteness, examining the importance of what is present but also what is absent in the treated plays. In chapter 2, the relationship between the form and function of language is examined, exploring the different factors that affect one's perception towards language. Language is examined within a subjective, contextual, and social framework. The characters of the treated plays prove that language is a delicate method of expression, often resulting in rifts in communication. The third chapter deals with the fragmentation and subjectivity of time, identity, and reality. Time is examined in relation to the characters, delving into the problem of the characters' perception of the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSamuel Beckettcs_CZ
dc.subjectEndgamecs_CZ
dc.subjectKrapp's Last Tapecs_CZ
dc.subjectPlaycs_CZ
dc.subjectHappy Dayscs_CZ
dc.subjectFragmentacecs_CZ
dc.subjectNespojitostcs_CZ
dc.subjectIrský Dramacs_CZ
dc.subjectPostdramatický dramacs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectčascs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectrealitacs_CZ
dc.subjectSamuel Becketten_US
dc.subjectEndgameen_US
dc.subjectKrapp's Last Tapeen_US
dc.subjectPlayen_US
dc.subjectHappy Daysen_US
dc.subjectFragmentationen_US
dc.subjectDisjointednessen_US
dc.subjectIrish Dramaen_US
dc.subjectPostdramatic Theatreen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectTimeen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectRealityen_US
dc.titleFragmentation and Disjointedness in Samuel Beckett's Playsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97446
dc.title.translatedFragmentace a Oddělenost v krách Samuela Beckettacs_CZ
dc.contributor.refereeArmand, Louis
dc.identifier.aleph001386631
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá různé úrovně fragmentace a nespojitosti v dramatických dílech Samuela Becketta Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days a Play. Nejdříve označí určité koncepty jako fragmentované; v souvislosti s fragmentací a nespojitostí zkoumá koncepty jazyka, času, identity a reality. Motivací této části výzkumu bylo odhalení subjektivity a mnohotvárnosti daných konceptů a zjišťování, jakým způsobem jsou zastoupeny ve zkoumaných dramatech. Práce dále zkoumá Beckettovo užití fragmentace a rozštěpenosti ve vzájemné souvislosti s neúplností. Všímá si přitom důležitosti toho, co je v dílech přítomno, ale i toho, co absentuje. Ve druhé kapitole práce zkoumá vztah formy a funkce jazyka a zabývá se jednotlivými faktory ovlivňujícími jedincovo vnímání jazyka. Jazyk je nahlížen z pohledu subjektivního, kontextuálního a sociálního. Postavy zkoumaných děl dokazují, že jazyk je komplexní vyjadřovací formou, která nezřídka vede ke komunikačním neshodám. Třetí kapitola zkoumá fragmentaci a subjektivitu času, identity a reality. Čas je nahlížen ve vztahu k postavám děl: zkoumá se, jak postavy vnímají minulost a přítomnost a odhaluje se subjektivita času. Čas je dále nahlížen jako spouštěč fragmentace identity, která se tak v čase proměňuje. Fragmentace identity je potom zkoumána ve vztahu k rozporům těla a...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to explore different levels of fragmentation and disjointedness in Samuel Beckett's Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days, and Play. Firstly, certain concepts are exposed as being fragmentary. The concepts which are examined in relation to fragmentation and disjointedness are language, time, identity, and reality. The motivation behind this part of the research was to expose the subjectivity and multiplicity of these concepts, and to examine how they function in the four treated plays. Furthermore, this thesis seeks to examine Beckett's use of fragmentation and disjointedness in correlation with incompleteness, examining the importance of what is present but also what is absent in the treated plays. In chapter 2, the relationship between the form and function of language is examined, exploring the different factors that affect one's perception towards language. Language is examined within a subjective, contextual, and social framework. The characters of the treated plays prove that language is a delicate method of expression, often resulting in rifts in communication. The third chapter deals with the fragmentation and subjectivity of time, identity, and reality. Time is examined in relation to the characters, delving into the problem of the characters' perception of the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990013866310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV