Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Artificial intelligence algorithms for chess
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50250Identifikátory
SIS: 93604
Kolekce
- Kvalifikační práce [11190]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Iša, Jiří
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
šachy, šachové programování, umělá inteligence, hry dvou hráčůKlíčová slova (anglicky)
chess, chess programming, artificial intelligence, two player gamesPrimárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.
The primary objective of this thesis is to study and summarize the current algorithms used in computer chess and their subsequent implementation. The thesis includes a program that in addition to regular single-player game of chess against the computer leaves the user the option of used algorithms and setting their parameters. The theoretical part focuses on chess programming procedures and their illustrative explanation. Several experiments were performed with artificial intelligence algorithms and their results are presented here.