Vydávání krásné literatury v posledním desetiletí na českém trhu
Publishing of Belles-lettres in the Last Ten Years at the Czech Market
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49992Identifikátory
SIS: 96910
Katalog UK: 990013887890106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slámová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vydávání krásné literatury, Krásná literatura, Knižní trh, Nakladatelství, Distribuce, Využívání beletrie v knihovnách, Druhy krásné literatury, Žánry krásné literaturyKlíčová slova (anglicky)
Publishing of belles-lettres, Fiction, Book trade, Publishers, Distribution, Using of belles-lettres in libraries, Genres of belles-lettresBakalářská práce se zabývá českým knižním trhem krásné literatury a jejími proměnami v průběhu let 2001 až 2010. V první části definuje termíny spojené s krásnou literaturou a jejími druhy a žánry. V druhé části se zaměřuje na český knižní trh, jeho historii a současnost. Dále se zabývá jednotlivými nakladatelstvími, distributory, prodejci a okrajově také knihovnami. Dalším bodem je české čtenářství a jeho podpora na území České republiky. Třetí část se týká statistického zhodnocení českých knih a krásné literatury. Poslední kapitola zobrazuje přehled vydávání krásné literatury pomocí žebříčků prodejnosti. Také se zde nachází srovnání s dalšími průzkumy oblíbenosti knih. V závěru je shrnuta situace českého knižního trhu s krásnou literaturou.
The Bachelor thesis deals with the fiction book market in the Czech Republic and its changes during the years 2001-2010. The first chapter defines the terminology linked with belles-lettres including its types and genres. The second chapter focuses on the Czech book market, its past and present, and deals with the different publishers, book distributors, sellers and marginally the libraries, too. The next point is readership in the country and its support. The third chapter concerns a statistical evaluation of Czech books and fiction. The final chapter shows a summary of fiction publishing by means of sales charts and comparison with other book popularity surveys. The situation of the Czech book market with belles-lettres is summarized in the conclusion.
