dc.contributor.advisor | Šnýdrová, Ivana | |
dc.creator | Mudrová, Simona | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T14:28:16Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T14:28:16Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/49739 | |
dc.description.abstract | NÁZEV Syndrom vyhoření v práci učitelů ABSTRAKT Syndrom vyhoření představuje závažný problém ovlivňující kvalitu života postižených osob i jejich zdatnost. Pojem vyhoření je zde definován. Bakalářská práce blíže vymezuje hlavní teoretické zdroje vyhoření, vývoj a utváření jeho charakteristik. Přináší přehled okolností, které mohou vznik a rozvoj vyhoření usnadňovat či omezovat. Syndrom vyhoření postihuje především příslušníky pomáhajících profesí. Pojem pomáhající profese je zde definován. Učitelská profese je jednou z pomáhajících profesí. Učitelské povolání patří k náročným povoláním. Existují různé vlivy působící na práci učitelů rušivě, které ovlivňují celkovou osobní výkonnost a pracovní spokojenost. Bakalářská práce pojednává o fyzické a psychické zátěži při výkonu učitelského povolání. Jsou uvedeny situace, které pro učitele mohu být zdrojem emočního vyčerpání. Jsou popsány příčiny syndromu vyhoření, symptomatologie a některé jeho negativní důsledky se zřetelem k učitelskému povolání. Z tohoto pohledu se vyskytují u učitelů pracovní zátěže, kterým je nutno věnovat pozornost, neboť mohou poškozovat jak zdraví učitelů, tak pracovní výkon. Bakalářská práce předkládá způsoby a prostředky, kterými zvládají učitelé zátěžové situace. Informuje o možnostech prevence a intervence syndromu vyhoření. Jsou... | cs_CZ |
dc.description.abstract | TITLE The Burnout Syndrome in Teachers' Work ABSTRACT The burnout syndrome represents a serious problem affecting the quality of the life of the stricken persons as well as their efficiency. The notion burnout is defined here. This bachelor thesis specifies the main theoretical sources of burnout, the evolution and the formation of its characteristics. It brings the summary of the circumstances which can facilitate or limit the origin and development of burnout. The burnout syndrome affects members of helping professions mainly. The concept of the helping professions is defined here. The teaching profession is one of the helping professions. The teaching profession is one of the demanding professions. There are the various influences disturbing the work of teachers which affect the overall personal performance and professional satisfaction. This bachelor thesis reports physical and psychical load in teacher work. Situations that can be the source of the emotional exhaustion for teachers are mentioned. The causes of the burnout syndrome, the symptomatology and some of its negative consequences considering the teaching profession are described. From this view we can see work load, which can damage teacher health or work performance. It is necessary to pay attention to them. This bachelor thesis presents the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Burnout syndrom | cs_CZ |
dc.subject | pracovní zátěž | cs_CZ |
dc.subject | psychická zátěž | cs_CZ |
dc.subject | učitelský stres | cs_CZ |
dc.subject | osobní | cs_CZ |
dc.subject | pracovní výkonnost | cs_CZ |
dc.subject | emoční vyčerpání | cs_CZ |
dc.subject | pomáhající profese | cs_CZ |
dc.subject | učitelská profese | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | zdraví | cs_CZ |
dc.subject | coping | cs_CZ |
dc.subject | prevence | cs_CZ |
dc.subject | intervence | cs_CZ |
dc.subject | Burnout syndrome | en_US |
dc.subject | work load | en_US |
dc.subject | psychical load | en_US |
dc.subject | teacher stress | en_US |
dc.subject | personal | en_US |
dc.subject | work performance | en_US |
dc.subject | emotional exhaustion | en_US |
dc.subject | helping professions | en_US |
dc.subject | teaching profession | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | health | en_US |
dc.subject | coping | en_US |
dc.subject | prevention | en_US |
dc.subject | intervention | en_US |
dc.title | Syndrom vyhoření v práci učitelů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-06 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 91812 | |
dc.title.translated | The Burnout Syndrome in Teachers' Work | en_US |
dc.contributor.referee | Beneš, Milan | |
dc.identifier.aleph | 001386056 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV Syndrom vyhoření v práci učitelů ABSTRAKT Syndrom vyhoření představuje závažný problém ovlivňující kvalitu života postižených osob i jejich zdatnost. Pojem vyhoření je zde definován. Bakalářská práce blíže vymezuje hlavní teoretické zdroje vyhoření, vývoj a utváření jeho charakteristik. Přináší přehled okolností, které mohou vznik a rozvoj vyhoření usnadňovat či omezovat. Syndrom vyhoření postihuje především příslušníky pomáhajících profesí. Pojem pomáhající profese je zde definován. Učitelská profese je jednou z pomáhajících profesí. Učitelské povolání patří k náročným povoláním. Existují různé vlivy působící na práci učitelů rušivě, které ovlivňují celkovou osobní výkonnost a pracovní spokojenost. Bakalářská práce pojednává o fyzické a psychické zátěži při výkonu učitelského povolání. Jsou uvedeny situace, které pro učitele mohu být zdrojem emočního vyčerpání. Jsou popsány příčiny syndromu vyhoření, symptomatologie a některé jeho negativní důsledky se zřetelem k učitelskému povolání. Z tohoto pohledu se vyskytují u učitelů pracovní zátěže, kterým je nutno věnovat pozornost, neboť mohou poškozovat jak zdraví učitelů, tak pracovní výkon. Bakalářská práce předkládá způsoby a prostředky, kterými zvládají učitelé zátěžové situace. Informuje o možnostech prevence a intervence syndromu vyhoření. Jsou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE The Burnout Syndrome in Teachers' Work ABSTRACT The burnout syndrome represents a serious problem affecting the quality of the life of the stricken persons as well as their efficiency. The notion burnout is defined here. This bachelor thesis specifies the main theoretical sources of burnout, the evolution and the formation of its characteristics. It brings the summary of the circumstances which can facilitate or limit the origin and development of burnout. The burnout syndrome affects members of helping professions mainly. The concept of the helping professions is defined here. The teaching profession is one of the helping professions. The teaching profession is one of the demanding professions. There are the various influences disturbing the work of teachers which affect the overall personal performance and professional satisfaction. This bachelor thesis reports physical and psychical load in teacher work. Situations that can be the source of the emotional exhaustion for teachers are mentioned. The causes of the burnout syndrome, the symptomatology and some of its negative consequences considering the teaching profession are described. From this view we can see work load, which can damage teacher health or work performance. It is necessary to pay attention to them. This bachelor thesis presents the... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013860560106986 | |