Role českých filmových, kulturních a společenských periodik při formování filmového publika v letech 1918-1938
Czech film and culture magazines and its participation in spectator's formation, during 1918-1938
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49680Identifikátory
SIS: 111068
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Klimeš, Ivan
Oponent práce
Svatoňová, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová věda - Italština
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Filosofická fakulta Katedra filmových studií Markéta LOŠŤÁKOVÁ ROLE ČESKÝCH FILMOVÝCH, KULTURNÍCH A SPOLEČENSKÝCH PERIODIK PŘI FORMOVÁNÍ FILMOVÉHO PUBLIKA V LETECH 1918 - 1938 Czech film and culture magazines and its participation in spectator's formation during 1918 - 1938 Diplomová práce Vedoucí diplomové práce PhDr. Petra Hanáková, Ph.D. Praha 2011 Na tomto místě bych chtěla poděkovat vedoucí práce, PhDr. Petře Hanákové, Ph.D., za odbornou pomoc při zpracovávání tohoto tématu a Doc. PhDr. Ivanu Klimešovi za podnětné rady a připomínky. Prohlašuji, že jsem diplomovou práci vypracovala samostatně, že jsem řádně citovala všechny použité prameny a literaturu a že práce nebyla využita v rámci jiného vysokoškolského studia či k získání jiného nebo stejného titulu. V Praze dne… .……………………….. ANOTACE Od počátku dvacátého století začaly mít zábavní magazíny nemalý podíl na formování filmového publika. Staly se jedním z hlavních nástrojů filmového průmyslu k udržení zájmu diváků. Diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem filmová periodika komunikovala se svými odběrateli a jak je motivovala k další návštěvě biografu. Pro udržení stávajících čtenářů a získání nových magazíny začaly uplatňovat některé typické strategie - hry, soutěže, ankety, soutěžní reklamy apod. Magazíny také...
From the beginning of the 20th century culture magazines took significant part in creation and shaping of the emerging film audience. They become one of the film industry's major tools that attracted the viewers and held their attention. This thesis analyses the communication between the film magazines and their audience and study how the fans were motivated to keep on visiting the cinema. Various methods were employed in search of new subscibers: puzzles, polls, quiz competitions and price-stimulated adverts. Film magazines successfully used the considerable popularity of pulp fiction. In every issue the readers could find pulp stories in show business setting. What more, majority of the magazine articles were presented in the pulp fiction form. Fictionalized stories or tabloid news made use of the pulp plots. The articles of the "How I've become queen / king of silver screen" ilk were written as the examplery instructions for the wannabe-film star. Film journals encouraged those pipe dreams. Some of magazines lured the readers with the promise of actual film parts, others were satisfied with giving the advise on how to hit the screen. All this created a new role of reader construct: actor-trainee hoping to reach the stardome. Those who believed in magazine's promises were considerated lunatic by...