Elektronické informační zdroje oboru pedagogika dostupné v prostředí WWW
Electronic information resources in educational theories available on WWW
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49677Identifikátory
SIS: 97104
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Římanová, Radka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
19. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
elektronické informační zdroje, databáze, digitální knihovny, institucionální repozitáře, katalogy, portály, předmětové brány, online služby, pedagogika, pedagogický výzkumKlíčová slova (anglicky)
electronic information resources, databases, digital libraries, institutional repositories, catalogues, subject gateway, online services, education, educational researchCílem práce je analyzovat a vyhodnotit elektronické informační zdroje dostupné v prostředí WWW, ať už se jedná o zdroje volně nebo komerčně dostupné. Je vymezen obor pedagogika, jeho vývoj, problematika, terminologie a výzkumné metody. Navazuje popis informačního zabezpečení oboru, produkce a distribuce informací a nástin významných oborových periodik. Jsou popsány i významné informační instituce podporující pedagogický výzkum a vzdělávání. Jádrem práce jsou analýzy vybraných bibliografických a plnotextových databází, digitálních knihoven, portálů, katalogů a předmětových bran. Analýzy jsou vypracovávány v kontextu využití českými odborníky. Pozornost je věnována zejména službám systémů. Závěrečné shrnutí hodnotí výsledky analýz.
The purpose of the thesis is to search out, analyse and evaluate an open access and commercial electronic information resources in educational theories available on WWW. First and sekond part determinates topic of education, describes his development, problems, nomenclature, experimental method and information support. The objective of the thesis is to analyse and evaluate selected bibliographic and full-text databases, digital libraries, portals, subject gateways and catalogs. Online services are especially emphasized. Analyses are elaboration in the Czech education theory context. Final summary evaluates results of analysis.