Vztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia
Relation of Lifestyle and Physical Fitness of Sporting and Non-Sporting Pupils at General Grammar School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49591Identifiers
Study Information System: 117698
CU Caralogue: 990014249740106986
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Pokorný, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Physical Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fyzická zdatnost, životní styl, UNIFITEST 6-60, pubescence, zdravíKeywords (English)
fitness, lifestyle, UNIFITEST 6-60, pubescence, health, physical activityVztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia Tato práce porovnává úroveň životního stylu pravidelně sportujících žáků gymnázia s životním stylem žáků, kteří pravidelně nesportují. Dále zjišťuje vliv této skutečnosti na jejich fyzickou zdatnost a preference související se zdravým životním stylem. Zkoumá a porovnává také rozdíl úrovně fyzické zdatnosti a životního stylu chlapců a dívek. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část definuje zdraví, životní styl a jeho komponenty, tělesnou zdatnost a volný čas, charakterizuje období puberty. Výzkumná část hodnotí výsledky testování tělesné zdatnosti a zpracovává dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit kvalitu životního stylu u žáků gymnázia. Klíčová slova: fyzická zdatnost, životní styl, UNIFITEST 6-60, pubescence, zdraví, pohybová aktivita.
Relation of Lifestyle and Physical Fitness of Sporting and Non-Sporting Pupils at General Grammar School This thesis compares the lifestyle standards of the Pupils at General Grammar School, who do sports regularly with the lifestyle standards of those who don't. Furthermore, it identifies the impact of this on their physical fitness and preferences associated with the healthy lifestyle. The thesis examines and compares the difference in the physical fitness and lifestyle of boys and girls. The work has two parts - theoretical basis and research. The theoretical part defines health, physical fitness and preferences associated with the healthy lifestyle. The research evaluates the results of the physical fitness testing and processes the survey whose objective was to determine the quality of lifestyle of Pupils at General Grammar School. . Keywords: physical fitness, lifestyle, UNIFITEST 6-60, pubescence, health, physical activity