Vztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia
Relation of Lifestyle and Physical Fitness of Sporting and Non-Sporting Pupils at General Grammar School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49591Identifikátory
SIS: 117698
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pokorný, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
12. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fyzická zdatnost, životní styl, UNIFITEST 6-60, pubescence, zdravíKlíčová slova (anglicky)
fitness, lifestyle, UNIFITEST 6-60, pubescence, health, physical activityVztah životního stylu a fyzické zdatnosti sportujících a nesportujících žáků gymnázia Tato práce porovnává úroveň životního stylu pravidelně sportujících žáků gymnázia s životním stylem žáků, kteří pravidelně nesportují. Dále zjišťuje vliv této skutečnosti na jejich fyzickou zdatnost a preference související se zdravým životním stylem. Zkoumá a porovnává také rozdíl úrovně fyzické zdatnosti a životního stylu chlapců a dívek. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část definuje zdraví, životní styl a jeho komponenty, tělesnou zdatnost a volný čas, charakterizuje období puberty. Výzkumná část hodnotí výsledky testování tělesné zdatnosti a zpracovává dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit kvalitu životního stylu u žáků gymnázia. Klíčová slova: fyzická zdatnost, životní styl, UNIFITEST 6-60, pubescence, zdraví, pohybová aktivita.
Relation of Lifestyle and Physical Fitness of Sporting and Non-Sporting Pupils at General Grammar School This thesis compares the lifestyle standards of the Pupils at General Grammar School, who do sports regularly with the lifestyle standards of those who don't. Furthermore, it identifies the impact of this on their physical fitness and preferences associated with the healthy lifestyle. The thesis examines and compares the difference in the physical fitness and lifestyle of boys and girls. The work has two parts - theoretical basis and research. The theoretical part defines health, physical fitness and preferences associated with the healthy lifestyle. The research evaluates the results of the physical fitness testing and processes the survey whose objective was to determine the quality of lifestyle of Pupils at General Grammar School. . Keywords: physical fitness, lifestyle, UNIFITEST 6-60, pubescence, health, physical activity