Gesto a fyzično
Gesture and physical gesture
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49346Identifikátory
SIS: 97872
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Fulková, Marie
Oponent práce
Velíšek, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
16. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Svět, duše, myšlení, kultura, gesto, obrazKlíčová slova (anglicky)
World, soul, think, culture, gesture, pictureNázev: Gesto a fyzično Abstrakt: "Vše souvisí se vším" na základě této věty v diplomové práci hledám spojitost lidského gesta s okolním světem. Diplomová práce v první části poukazuje na důležitost smyslového vnímání, jakožto na jeden z hlavních citlivých senzorů, jenž využívá naše okolí, potažmo náš svět ke komunikaci s námi. Dále poukazuji k myšlenkové transformaci těchto smyslových vjemů, jakožto k druhé fázi lidského vnímání. Myšlenkovou transformací myslím utvoření si obrazu o subjektivně viděné skutečnosti a následné zvolení si vhodného média ke sdílení s ostatními lidmi. K práci a volbě médií nám slouží gesto, ať se jedná o gesto v postoji, čase, prostoru či hmotě. Pedagogická spolu s výtvarnou částí vycházejí z této koncepce. Klíčová slova: Svět, duše, myšlení, kultura, gesto, obraz.
Title: Gesture and physical gesture Summary: "Everything is connected with everything" on the basis of this sentence in the thesis of human gestures seeking connection with the outside world. Master's thesis in the first part highlights the importance of sensory perception, as one of the major sensitive sensor that uses our surroundings, by extension, our world is to communicate with us. In addition, point out the intellectual transformation of sensory perceptions, as the second phase of human perception. I thought the transformation of the image formation of a subjective reality seen and then selecting the appropriate medium to share with other people. The work and the choice of media is used for our gesture, whether it is a gesture in the position, time, space or matter. Teaching with artwork based on this concept. Keywords: World, soul, think, culture, gesture, picture