dc.contributor.advisor | Hůla, Zdenek | |
dc.creator | Pecová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T22:47:41Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T22:47:41Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/49346 | |
dc.description.abstract | Název: Gesto a fyzično Abstrakt: "Vše souvisí se vším" na základě této věty v diplomové práci hledám spojitost lidského gesta s okolním světem. Diplomová práce v první části poukazuje na důležitost smyslového vnímání, jakožto na jeden z hlavních citlivých senzorů, jenž využívá naše okolí, potažmo náš svět ke komunikaci s námi. Dále poukazuji k myšlenkové transformaci těchto smyslových vjemů, jakožto k druhé fázi lidského vnímání. Myšlenkovou transformací myslím utvoření si obrazu o subjektivně viděné skutečnosti a následné zvolení si vhodného média ke sdílení s ostatními lidmi. K práci a volbě médií nám slouží gesto, ať se jedná o gesto v postoji, čase, prostoru či hmotě. Pedagogická spolu s výtvarnou částí vycházejí z této koncepce. Klíčová slova: Svět, duše, myšlení, kultura, gesto, obraz. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Gesture and physical gesture Summary: "Everything is connected with everything" on the basis of this sentence in the thesis of human gestures seeking connection with the outside world. Master's thesis in the first part highlights the importance of sensory perception, as one of the major sensitive sensor that uses our surroundings, by extension, our world is to communicate with us. In addition, point out the intellectual transformation of sensory perceptions, as the second phase of human perception. I thought the transformation of the image formation of a subjective reality seen and then selecting the appropriate medium to share with other people. The work and the choice of media is used for our gesture, whether it is a gesture in the position, time, space or matter. Teaching with artwork based on this concept. Keywords: World, soul, think, culture, gesture, picture | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Svět | cs_CZ |
dc.subject | duše | cs_CZ |
dc.subject | myšlení | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | gesto | cs_CZ |
dc.subject | obraz | cs_CZ |
dc.subject | World | en_US |
dc.subject | soul | en_US |
dc.subject | think | en_US |
dc.subject | culture | en_US |
dc.subject | gesture | en_US |
dc.subject | picture | en_US |
dc.title | Gesto a fyzično | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-01-16 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 97872 | |
dc.title.translated | Gesture and physical gesture | en_US |
dc.contributor.referee | Velíšek, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001426274 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Gesto a fyzično Abstrakt: "Vše souvisí se vším" na základě této věty v diplomové práci hledám spojitost lidského gesta s okolním světem. Diplomová práce v první části poukazuje na důležitost smyslového vnímání, jakožto na jeden z hlavních citlivých senzorů, jenž využívá naše okolí, potažmo náš svět ke komunikaci s námi. Dále poukazuji k myšlenkové transformaci těchto smyslových vjemů, jakožto k druhé fázi lidského vnímání. Myšlenkovou transformací myslím utvoření si obrazu o subjektivně viděné skutečnosti a následné zvolení si vhodného média ke sdílení s ostatními lidmi. K práci a volbě médií nám slouží gesto, ať se jedná o gesto v postoji, čase, prostoru či hmotě. Pedagogická spolu s výtvarnou částí vycházejí z této koncepce. Klíčová slova: Svět, duše, myšlení, kultura, gesto, obraz. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Gesture and physical gesture Summary: "Everything is connected with everything" on the basis of this sentence in the thesis of human gestures seeking connection with the outside world. Master's thesis in the first part highlights the importance of sensory perception, as one of the major sensitive sensor that uses our surroundings, by extension, our world is to communicate with us. In addition, point out the intellectual transformation of sensory perceptions, as the second phase of human perception. I thought the transformation of the image formation of a subjective reality seen and then selecting the appropriate medium to share with other people. The work and the choice of media is used for our gesture, whether it is a gesture in the position, time, space or matter. Teaching with artwork based on this concept. Keywords: World, soul, think, culture, gesture, picture | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Fulková, Marie | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990014262740106986 | |