Arteterapia v kontexte špeciálnej pedagogiky
Art therapy in the context of special pedagogic education
Arteterapie v kontextu speciální pedagogiky
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4930Identifikátory
SIS: 137100
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slavík, Jan
Vítková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
13. 10. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
arteterapie, speciální pedagogika, artefiletikaObsahom dizertačnej práce je - hľadanie presahov arteterapie a špeciálnej pedagogiky v systéme novej paradigmy charakterizovanej výrazom inklúzia. V práci sú dokumentované hlavné teoretické východiská arteterapie, najmä spirituálně - ekologické východisko, ktoré svojim holistickým a integujúcim princípom korešponduje s najnovšími trendami špeciálnej pedagogiky, doplnené výstupmi kvlatitatívne orientovaného výskumu vo forme kazuistických štúdii a interpretácii výtvarnej reflexie rôzne handicapovaných jedincov. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The goul and purpose of the disertation is to find the overlaping aeras of special pedagogy and art therapy in the new paradigm of education, including special education - in inclusion. In diseration work there are introduced the main theoretical approaches of current art therapy, focusing on the spiritualy- ecological approach, which correstondents in it's holistic and integrating approach to the modern main spreams of special education. The theoretical background is ilustrated by case studies and interpretation and evaluating methods developed by the author of this work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)