Problémy zviditelňování dobrovolnictví v médiích
Promoting volunteering in the media - problems and barriers
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49225Identifikátory
SIS: 82941
Kolekce
- Kvalifikační práce [6813]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dohnalová, Marie
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
21. 10. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dobrovolnictví, firemní dobrovolnictví, Evropský rok dobrovolnictví, veřejné sbírky, média, komunikace, vztahy s veřejností, vztahy s médii, bariéryKlíčová slova (anglicky)
volunteering, corporate volunteering, the European Year of Volunteering, public collections, media, communication, public relations, media relations, barriersZlepšit povědomí o hodnotě a významu dobrovolnictví bylo vytýčeno jako jeden z cílů Evropského roku dobrovolnictví 2011. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je více se zasazovat o zviditelňování dobrovolnictví v médiích. Tato práce se prostřednictvím kvalitativního výzkumu založeném na polostrukturovaných rozhovorech snaží zjistit, zda se realizátoři dobrovolnických aktivit (dobrovolnická centra a firmy realizující firemní dobrovolnictví) v České republice snaží propagovat dobrovolnictví v médiích. Snahou je také identifikovat, jaké motivy je k tomu vedou, a zda se setkávají s nějakými problémy či bariérami, které jim přístup do médií znesnadňují.
Raising awareness of the value and importance of volunteering has been identified as one of the objectives of the European Year of Volunteering 2011. One way, how to achieve it, is promote volunteering more in the media. This thesis is based on qualitative research; based on semi-structured interviews it determines if volunteer centers and companies implementing corporate volunteering in the Czech Republic aims to promote volunteering in the media. There was also the aim to identify what are the motives for promoting volunteering in the media, and if organizations experience any problems or barriers in doing so. For comparison, non-profit organizations with public collection were also interviewed.