Udržitelnost projektů multikulturní výchovy nabízených organizacemi občanského sektoru a jejich kategorizace z hlediska úrovně udržitelnosti
The sustainability of multicultural education projects offered by NGOs, and their categorization in terms of the level of sustainability
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49029Identifiers
Study Information System: 72192
Collections
- Kvalifikační práce [6713]
Author
Advisor
Referee
Deverová, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Civil Sector Studies
Department
Department of Civil Society Studies
Date of defense
20. 10. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
multikulturní výchova, projekt multikulturní výchovy, udržitelnost projektu, faktory udržitelnosti, organizace občanského sektoruKeywords (English)
multicultural education, multicultural education project, project sustainability, sustainability factors, civic sector organizationsTato práce se soustřeďuje na projekty multikulturní výchovy, které jsou nabízeny organizacemi občanského sektoru, a sleduje jejich udržitelnost. V teoretické části shromažďuje teoretické poznatky týkající se vývoje a vymezení multikulturní výchovy v ČR, hledá způsob jak projekt multikulturní výchovy definovat a snaží se o teoretické uchopení tématu udržitelnosti projektu. Praktická část práce obsahuje empirický výzkum zaměřený na udržitelnost projektů multikulturní výchovy v ČR. Popisuje změny, které nastaly v projektu ve fázi jeho udržitelnosti.
Synopsis This work focuses on multicultural education projects that are offered by civic sector organizations, and assesses thein sustainability. The theoretical part summarizes the theoretical knowledge concerning the development and the definitiv of multicultural education in the Czech Republic. It also attempts to clarify what the project of multicultural education entails, and tries to analyze the theoretical koncept of project sustainability. The practical part of the work includes empirici research on the sustainability of multicultural education project in the Czech Republic. It describes the ganges that occur during the sustainability phase of the project.